directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 11:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 22 d'abril de 2016 17:01 h

Les 391 biblioteques de Catalunya han rebut gairebé 25 milions de visites l’any 2015

El 55% de la població catalana és usuària del servei i li dóna una nota de 8,3

Catalunya disposa de 391 equipaments bibliotecaris (380 biblioteques estables i 11 bibliobusos mòbils), un 9,8% més que els que hi havia el 2011. Aquestes biblioteques donen servei a una població de 7.024.187 persones, corresponents a 416 municipis de Catalunya, el 93,6% de la població del país. Aquestes són algunes de les conclusions del balanç de 2015 de les biblioteques públiques, que ha estat presentat aquest divendres al vespre en un acte presidit pel conseller de Cultura, Santi Vila. El balanç assenyala que en el conjunt de les biblioteques públiques hi treballa un col·lectiu de més de 2.150 professionals, donat que el personal del sector ha crescut en el 5,3% respecte del 2011.

Les biblioteques públiques gestionen un fons de gairebé 15 milions de volums, un 13,7 % més que el 2011. 11.777.487 són llibre, però també hi ha 1,4 milions d’obres audiovisuals; 1,2 milions de documents sonors, i 369.000 documents d’altres tipus.El sistema ha rebut 24,8 milions de visites, amb prop de 15 milions i mig de préstecs. D’aquests, gairebé 10 milions corresponen a llibres, i gairebé 3,5 a gravacions cinematogràfiques. A Catalunya, el 55% de la població és usuària de les biblioteques i les avalua amb un 8,3. No obstant, un 45% de la població de Catalunya de 15 anys o més fa més d’un any que no ha anat a la biblioteca o no hi ha anat mai. Les persones més grans són les que menys utilitzen la biblioteca pública (54% en el segment 50-64 anys i 55% en els de 65 anys o més). Entre el col·lectiu de persones amb estudis primaris o inferiors trobem un 55% de persones no-usuàries. Pel que fa al sexe, els homes presenten una major tendència a no ser usuaris de biblioteca (48%).El 31,3% de les persones no pensa anar o retornar a les biblioteques, independentment dels canvis que es pugui fer als actuals equipaments. La manca de temps (17,5%), la millor oferta de novetats (8%) o les “qüestions personals” (33,8%) són les principals respostes per justificar els motius per no anar-hi.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.