Domènech sobre el 26-J: "Som catalans i tenim experiència en què les coses a l'últim minut poden canviar"
El líder d'En Comú Podem reconeix que "hi ha disposició" per un pacte entre Podem i Esquerra Unida si es repetissin les eleccions
"Som catalans i tenim experiència en què les coses a l'últim minut poden canviar", ha afirmat aquest diumenge Xavier Domènech durant una entrevista al 3\/24 . Tot recordant la investidura 'in extremis' de Carles Puigdemont, el portaveu d'En Comú Podem ha assegurat que l'escenari per formar un nou govern espanyol encara està obert però que no hi ha cap "as amagat" que no sigui el d'una 'gran coalició'. Si aquesta no es produeix, el diputat ha recordat que "anem probablement a unes noves eleccions". Aquest acord d'última hora podria arribar fins i tot després de la nova ronda de consultes del rei Felip VI, segons ha explicat el portaveu d'En comú Podem.
De cara a unes eleccions el 26 de juny, Domènech ha reconegut que "hi ha disposició" per un pacte entre Podem i Esquerra Unida. El líder d'En Comú Podem ha destacat que "pel poc temps que hi ha el que s'hauria de fer és una coalició més clàssica". El diputat ha assegurat que la suma de les dues formacions, que van quedar-se a prop d'un milió de vots del PP, podria convertir-se en la primera força de l'Estat. "Això obriria l'autopista dels canvis necessaris per aquest país", ha dit. Pel que fa a la possibilitat que En Comú Podem aconseguís grup propi a unes noves eleccions, Domènech ha deixat la porta oberta a buscar "noves fórmules jurídiques" per aconseguir-ho.Crítiques al PSC per estar subordinat al PSOEEl líder d'En Comú Podem ha defensat que les negociacions amb els socialistes catalans podrien haver avançat si la veu del PSC fos "més intensa" i es tingués "molt en compte" dins del PSOE. A més, el diputat s'ha mostrat escèptic amb la postura dels de Miquel Iceta d'obrir-se a una consulta només si fracassés el referèndum sobre la reforma federal. "Aquest és un escenari que ens portaria com a mínim a dues legislatures i amb una enorme complexitat", ha defensat Domènech, que calcula que el referèndum d'independència podria trigar entre 8 o 12 anys.






