Batet i Martí conclouen la primera negociació sense acord i amb la llista com a principal escull
Una conversa telefònica entre els dos precandidats serveix per constatar “voluntat de pacte” però manté distàncies entre els dos
ACN Barcelona.-Els dos precandidats a les primàries del PSC per liderar la llista al Congrés per Barcelona al 26-J, Meritxell Batet i Carles Martí, han començar les negociacions. Tot i que tots dos han formalitzat les seves candidatures, segons ha pogut saber l’ACN de fonts properes a ells, Batet i Martí han mantingut aquest dilluns al matí una primera conversa telefònica per explorar un possible acord que eviti l’enfrontament a les urnes internes del PSC. Malgrat que tots dos han constatat que hi ha “voluntat de pacte”, la primera negociació s’ha conclòs sense acord. Les mateixes fonts han apuntat que el principal escull està, justament, allà on estava quan es van anunciar les seves precandidatures: en el missatge polític i, sobretot, en la confecció de les llistes.
Així, Martí ha insistit a Batet en la necessitat de renovar la part alta de la candidatura, més enllà del cap de llista. Principalment, i sense que ell hagi posat encara els noms sobre la taula, al PSC compten que els fins ara diputats German Rodríguez i, sobretot, José Zaragoza són els que l’entorn de Martí voldria substituir, donat que representen un sector proper a l’exministra Carme Chacón i l’aparell del PSC, oposat al que intenta representar ara Carles Martí. L’entorn de Batet, però, no és partidari de rellevar aquests dos noms. Si més no, de moment. Ara per ara, però, els dos precandidats s’han emplaçat a seguir parlant en breu per seguir negociant i explorant la possibilitat d’un acord.






