La Generalitat sanciona 14 comerços a Barcelona per incomplir la normativa d'outlet el 2015
Augmenten un 79% els establiments multats per diversos motius i l'import total de les sancions s'apropa al mig milió d'euros
Més de la meitat de les 86 sancions imposades per la Generalitat de Catalunya a comerços a la ciutat de Barcelona durant el 2015 van ser per incompliment de la normativa d'outlet (14 multes), per incompliment dels requisits de les vendes de saldos i liquidacions (23) i per incompliment en matèria de la venda en rebaixes i promocions (15). El nombre total de multes va augmentar un 79% en relació a l'any anterior i les 86 sancions imposades van suposar una recaptació de 492.363 euros, un 22% més que el 2014. En total, el Govern va incoar 999 expedients a comerços de la capital catalana el 2015, un 48% més que l'any anterior. D'aquests, 716, la gran majoria, van ser per control de la venda en rebaixes i promocions. Així es desprèn d'una resposta parlamentària per escrit del conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget.
(Aquesta notícia substitueix la publicada a les 13.48 hores, per un error en les dades. Els establiments per incomplir la normativa outlet són 14 i l'augment del nombre total de multes és d'un 79%, mentre que el nombre total de sancions el 2015 va ser de 86. La notícia original ja ha estat degudament corregida)Del prop de mig milió recaptat per la Generalitat en comerços de Barcelona, 260.013 euros tenen a veure amb l'incompliment dels terminis de pagament als proveïdors, amb un total de tretze expedients. La segona quantitat més elevada van ser els 107.000 euros en sis sancions per no subministrar dades a la inspecció, seguit de les 12 sancions per valor de 67.350 euros per l'incompliment de la normativa d'horaris. A més, es van registrar 15 sancions per valor de 39.700 euros per incompliment de la normativa en matèria de venda en rebaixes i promocions, 23 per incompliment dels requisits de les vendes de saldos i liquidacions (10.900 euros), les 14 sancions a expedients outlet per incompliment de la normativa (6.150 euros) i tres per incomplir els requisits generals de l'activitat comercial (1.250 euros).Altres expedients del miler incoats per la Generalitat durant l'any passat -a banda dels 716 per control de la venda en rebaixes i promocions- fan referència al control dels requisits de les vendes de saldos i liquidacions (124), seguit del control del compliment dels requisits generals de l'activitat comercial (101), el control de la pràctica de vendes amb pèrdua i incompliment dels terminis de pagament als proveïdors (45), per control dels horaris comercials (10) i per control i seguiment de preus de venda (3).






