directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 12:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 17 de maig de 2016 14:44 h

El Ballet Nacional Sodre d'Uruguai interpretarà una "fresca i àgil" 'Coppélia' al Liceu a finals d'any

L'espectacle es podrà veure del 16 al 20 de desembre a Barcelona en el marc d'una gira internacional de la companyia

ACN Barcelona.-El director artístic del BNS |Ballet Nacional Sodre \/ Uruguay, Julio Bocca, ha presentat aquest dimarts la gira internacional de la companyia que arribarà amb 'Coppélia' al Liceu de Barcelona del 16 al 20 de desembre i als Teatros del Canal de Madrid del 27 de desembre de 2016 a l'1 de gener de 2017. Julio Bocca ha explicat que 'Coppélia' és una producció molt rica per a totes les edats, molt fresca, àgil, amb molt color i a la vegada curta. L'Orquestra del Gran Teatre del Liceu posarà música a 'Coppélia' sota la direcció musical de Martín García, director musical de la Orquestra Simfònica del Sodre \/ Uruguay, que també liderarà la part musical a Madrid. 'Coppélia' està basat en el conte 'Der Sandmann' ('L'home de sorra') de E.T.A. Hoffmann i compta amb el llibret del dramaturg i llibretista Charles Nuitter.

Com s'ha explicat a la roda de premsa, el Liceu posarà les entrades de 'Coppélia' a la venda el proper 8 de juny. Actualment ja es poden adquirir els abonaments de dansa que compten amb un 25% de descompte respecte les entrades individuals i que permeten escollir entre els espectacles de dansa programats a la temporada 2016\/17: 'Coppélia' del BNS, 'Spectral Evidence' i 'La Stravaganza' de la companyia de Ballet Preljocaj i IT Dansa.'Coppélia' té música de Léo Delibes, està coreografiada per Enrique Martínez i produïda pel Theatro Municipal de Rio de Brasil. La producció, com ha explicat el Liceu, té una estètica realista, tant en els personatges com en l'ús de les danses tradicionals, que amb el vestuari potencia la força i elegància la dramatúrgia dels ballarins i el fort caràcter teatral de la posada en escena. L'estrena mundial de 'Coppélia' va ser el 1870 al Teatre de l'Òpera de París i la coreografia de Martínez es va veure per primera vegada el 1968 al Brooklyn Academy of Music.'Coppélia' s'ubica en aquesta gira internacional del BNS que presentarà l'espectacle a Xina, Colòmbia, Guatemala, Argentina i Espanya, finalitzant al gener del 2017 amb 'Un tranvía llamado deseo', muntatge que es podrà veure a Madrid del 4 al 8 de gener amb la coreografia de Mauricio Wainrot i la música de Béla Bartók. Ballet Nacional SodreLa directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, ha explicat que aquesta és una companyia de gran energia i molt entusiasme. Bocca ha apuntat que són 76 ballarins amb un repertori contemporani a les temporades. "El públic ha pres la companyia com un orgull nacional, és una companyia estatal i també hi juga un paper el món privat", ha assenyalat. La intenció de Bocca és tenir una companyia de dansa llatinoamericana entre les deu millors del món, "una gran companyia que competeixi i que tingui una gran exigència de treball per estar entre les millors".Bocca ha assenyalat que una de les característiques principals de la companyia és la gran rapidesa amb la que es balla. "Va ser una cosa meva de ballar molt ràpid i estic transmeten això a la companyia". Ha reconegut que molts ballarins es queixen, però ha apuntat que "és bonic veure el ballarí sempre per l'aire, que tinguin agilitat a les cames i sempre estiguin amb energia". En aquest sentit, ha declarat que els hi preocupa que cada ballarí tingui la seva personalitat. Per altra banda, Julio Bocca ha negat que ha estat contractat recentment per l'American Ballet, però ha reconegut que això no treu que en tingui ganes en "un futur no pròxim" de dirigir-lo. "Estic molt feliç vivint a Uruguai, no me'n vaig a cap lloc, seguiré dirigint".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.