C's celebrarà la seva pròpia reunió amb associacions de víctimes del terrorisme al marge de la d'Albiol
JxSí, PSC, Sí que es Pot i CUP també rebutgen la invitació del líder popular a sumar-se a la trobada que ell ha convocat
ACN Barcelona.-C's celebrarà la seva pròpia reunió amb dues associacions de víctimes del terrorisme aquest dimecres al Parlament al marge de la que ha impulsat el president del grup parlamentari del PPC, Xavier Garcia Albiol, per contrarestar la visita del secretari general de Sortu, Arnaldo Otegui. Albiol ha enviat una carta als presidents dels grups convidant-los a sumar-se a la trobada que ell mateix ha impulsat, ha dit, per "dignificar" les víctimes després de conèixer que la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i la Comissió d'Afers Exteriors de la cambra rebrien Otegi. JxSí, PSC, Sí que es Pot i la CUP també han rebutjat la invitació del popular. Fonts cupaires, a més, han carregat durament contra el to que ha emprat Albiol en la seva missiva, on ha titllat de "denigrant" la visita del líder de l'esquerra 'abertzale'.
El president del grup parlamentari del PPC, Xavier Garcia Albiol, ha enviat una carta als presidents dels diferents grups per convidar-los a participar en una reunió amb l'Associació de Víctimes del Terrorisme (AVT) i l'Associació Catalana de Víctimes d'Organitzacions Terroristes. Aquesta és la reacció d'Albiol davant la visita d'Otegi al Parlament, on serà rebut per la Comissió d'Afers Exteriors, per la presidenta del Parlament i després per representants dels grups parlamentaris de JxSí i la CUP.En la missiva, Albiol titlla la visita d'Otegi de "denigrant" i considera que el Parlament "no pot ser l'escenari d'una reunió amb una persona condemnada per l'Audiència Nacional, que ha format part d'ETA i que després d'haver complert condemna, no tan sols no ha demanat perdó a les víctimes de la barbàrie terrorista, sinó que es considera el responsable en termes polítics de part de la tragèdia que ha patit aquest país".Els grups no han atès la petició d'Albiol i, per tant, no se sumaran a la trobada, precisament perquè ha estat promoguda pel popular. Ara bé, C's es reunirà amb les dues entitats al marge de la iniciativa del líder del PPC. La CUP, per la seva part, ha criticat el "to despectiu" de la carta d'Albiol i ha criticat la "utilització partidista que fa el PP de les víctimes i del patiment". Els cupaires no el consideren, per tant, un "interlocutor vàlid per agendar una trobada així", i asseguren que no tindran cap problema amb celebrar una reunió amb víctimes del terrorisme si aquestes ho demanen, "però lluny d'estratègies partidistes i electoralistes".






