directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 10:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 18 de maig de 2016 13:41 h

La CE ajorna fins al juliol la decisió sobre si sanciona Espanya

Brussel·les exigeix al govern espanyol que prengui les “mesures necessàries” per reduir el dèficit públic el 2017

ACN Brussel·les.-La Comissió Europea ha ajornat fins després de les eleccions espanyoles del 26-J qualsevol decisió sobre la imposició de sancions a Espanya per l’incompliment del dèficit públic, i ha donat a Espanya un “any extra” per complir els objectius. La CE recomana una “correcció duradora del dèficit excessiu” a Espanya pel 2017 prenent “les mesures estructurals necessàries” per situar-lo per sota del 3%. “D’acord amb el seu deure de monitoritzar la implementació del procediment per dèficit excessiu d’acord amb l’article 126, la CE tornarà a analitzar la situació a principis de juliol”, assegura la Comissió, que també manté en la mateixa situació a Portugal.

La Comissió ha decidit donar a Espanya un any extra per reduir el dèficit per sota del 3%, l’objectiu marcat per Brussel·les. Després de desviar-se fins al 5,1% el 2015, la Unió Europea li dóna fins al 2017 per estar per sota del 3%, permetent fins a un 3,7% aquest any. La decisió d'ampliar un any el límit també s’ha pres per Portugal, que ja havia d'haver arribat al 3% l'any passat. “Proposem donar un any extra, i només un any extra, els esforços s’han de fer intensament”, ha destacat el comissari d'Afers Econòmics, Pierre Moscovici. “La recomanació per a Espanya ja no era realista”, ha admès el comissari en una roda de premsa a Brussel·les. Moscovici ha assegurat que hi ha hagut “moltes especulacions” sobre la imposició de sancions a Espanya, però ha indicat que “no és el moment apropiat, econòmicament o políticament per prendre aquest pas”. “Però haurem de retornar a aquest tema a principis de juliol”, ha puntualitzat. Per ara, segons Moscovici, la CE no té davant “un govern capaç de prendre les mesures necessàries”. El vicepresident de la CE, Valdis Dombrovskis, ha assegurat que s’ha permès a Espanya un any més de marge, però no ha volgut comentar si la promesa del president espanyol, Mariano Rajoy, d’abaixar més els impostos permetria complir els nous objectius. “Mentre Espanya mantingui aquests objectius fiscals, depèn d’Espanya prendre les seves pròpies decisions fiscals”, ha dit Dombrovskis. L’ajust que reclama la Comissió Europea en el document presentat aquest dimecres és del 0,25% del PIB per aquest any 2016, i del 0,5% del PIB pel vinent.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.