directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 06:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 3 de juny de 2016 17:19 h

El jutge de la Mata ordena 40 investigacions per presumpte blanqueig de diners a HSBC

El magistrat s'inhibeix en favor dels jutjats territorials, que investigaran per delictes contra Hisenda

ACN Barcelona.-El jutge de l'Audiència Nacional José de la Mata ha aixecat parcialment el secret de sumari de l'anomenat cas Falciani pel que fa a 40 diligències prèvies en relació amb 40 persones o grups familiars el denominador comú dels quals és que figuraven a la llista que va revelar l'extreballador del banc HSBC. De la Mata s'ha inhibit en favor dels jutjats corresponents, que investigaran aquestes persones per delicte contra la Hisenda Pública que s'haurien comès l'any 2008. La investigació va arrencar el juny del 2013 amb una denúncia formulada per la Fiscalia Anticorrupció.

La denúncia se suportava en la documentació i els suports informàtics aportats per Hervé Daniel Marcel Falciani, que aleshores treballava al HSBC Private Bank Suisse. A l'escrit, la Fiscalia detallava presumptes delictes contra la Hisenda Pública i d'un delicte continuat de blanqueig de capitals.En el transcurs de la investigació es van incoar les 40 peces separades, per a cada persona o grup familiar. Es va acreditar la manca de connexió entre aquestes persones, en tenir únicament en comú que eren inversors dipositaris de fons a l'entitat HSBC.Les 40 peces es repartiran entre totes les Comunitats Autònomes excepte l'Aragó, Extremadura, Galícia, Astúries i La Rioja.En paral·lel, cal recordar que la Guàrdia Civil s'ha desplaçat aquest divendres al matí fins a la seu del Banc Santander, situada al municipi madrileny de Boadilla del Monte, per recollir informació sobre el presumpte cas de blanqueig de diners de l'entitat HSBC. En concret, els agents han buscat detalls sobre determinats comptes corrents en el marc de la investigació sobre la llista Falciani.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.