directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 08:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 4 de juny de 2016 13:56 h

Tardà es mostra "convençut" que hi haurà acord pels pressupostos i demana "responsabilitat" a la CUP

El portaveu d'ERC al Congrés i candidat a les eleccions del 26-J reivindica a Ciutat Meridiana el caràcter inclusiu de Catalunya

ACN Barcelona.-El portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), al Congrés i candidat a les eleccions del 26-J, Joan Tardà, ha mostrat aquest dissabte el seu més absolut convenciment que Junts pel Sí i la CUP arribaran a una entesa pel que fa als pressupostos. "Queden encara uns dies i treballem en aquest escenari", ha dit Tardà als periodistes a Ciutat Meridiana. "Tenim l'absoluta i radical confiança amb el president Puigdemont, la confiança amb Junqueras i estem covençuts que els companys de la CUP seran responsables", ha assenyalat en un acte de partit en el que s'ha reivindicat el caràcter inclusiu de Catalunya amb totes les persones, sigui quin sigui el seu origen. Joan Tardà ha refermat l'aposta de fer una "república de tothom i per a tothom". "Ningú ha de renunciar a res", ha proclamat. "La catalanitat no és un origen, és una destinació", ha afegit.

"L'objectiu no és canviar de bandera; és cert que la canviarem, però no és l'objectiu prioritari, perquè de les banderes un no menja", ha apuntat Tardà en la seva intervenció a l'acte abans de les preguntes dels periodistes. "L'objectiu és que assolim una societat en què puguem tots repartir-nos millor la riquesa i cohesionar-nos", ha destacat.Aquesta setmana, un grup de 45 persones vinculades a diversos col·lectius d'immigrants i entitats han viatjat fins a Brussel·les per visitar diverses institucions –entre aquestes, el Parlament europeu-, i entrevistar-se amb els seus responsables o representants. L'objectiu de la delegació era difondre el seu paper actiu en el procés català així com reivindicar que històricament Catalunya és "terra d'inclusió". A tall d'exemple, han destacat que les forces d'ultra-dreta mai han arribat a arrelar i dominar l'escena política catalana, al contrari del que passa actualment en alguns països europeus.Un dels temes tractats per la delegació durant la seva estada a Brussel·les va ser el que consideren la gestió "vergonyosa" que la Unió Europea està duent a terme amb la crisi dels refugiats. Han insistit, a més, en l'oferiment de Catalunya de rebre i acollir als milers de persones que es troben atrapades en els camps de refugiats, a l'espera de poder entrar a Europa per fugir de la guerra o de la fam.L'acte d'aquest dissabte a Ciutat Meridiana, veïnat que compta amb un alt índex d'immigrants, ha comptat amb la participació de l'uruguaià Hugo Colacho, una ciutadana siriana, de José Ramírez, originari de l'Equador i de la diputat d'ERC al Congrés i exrefugiada, Ana Surra. Ha tancat el torn d'intervencions Joan Tardà, qui posteriorment s'ha referit a l'esmena a la totalitat presentada per la CUP als pressupostos del Govern de Junts pel Sí. Assegura que l'acord entre les dues parts és inevitable i que els comptes es podran dur al ple de dimecres. "És tant evident que a pocs mesos de la desconnexió cal omplir el dipòsit de carburant per arribar-hi", ha raonat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.