Comín treu pit pel pla de reequilibri de l'Hospital de Mataró i situa en l'electoralisme les crítiques de l'alcalde
El conseller diu que durant el 2016 s'intentarà augmentar la dotació per eixugar el deute i assegura que el consorci sanitari "ni es privatitza ni es retalla"
ACN Mataró.-El conseller de Salut, Antoni Comín, ha reiterat el seu compromís amb el pla de reequilibri de l'Hospital de Mataró i assegura que tot i la pròrroga del pressupost de la Generalitat, s'intentarà igualment augmentar l'aportació per eixugar el deute del centre, passant dels 8,6 MEUR del 2015 als 9,9 MEUR per aquest 2016. "Tenim la sort de tenir un molt bon full de ruta, amb un bon pla de reequilibri i un diagnòstic compartit pel que fa al pla director d'usos", s'ha felicitat. En aquest context, Comín ha volgut restar importància a les crítiques de l'alcalde de Mataró, David Bote, que aquest dimecres ha plantat el conseller en la seva visita a la ciutat. El conseller recorda que Bote va ser "un dels primers" alcaldes amb qui es va reunir. Sobre les darreres crítiques ha estat molt concís: "Estem en campanya electoral". Comín també ha garantit el futur del centre sociosanitari de Mataró i afirma que "ni es privatitza ni es retalla".
El conseller de Salut assegura que el cas de Mataró és una de les prioritats del Departament i és per això que tot i les dificultats pressupostàries, es manté el full de ruta del pla de reequilibri: "Tots els reptes estan diagnosticat i són compartits entre els professionals, la direcció i el Departament, i les solucions ja estan en marxa"."El pla de reequilibri 2015-2017 s'està executant correctament i el compromís és total i absolut", insisteix. En aquest sentit, el 2015 es van injectar a l'hospital 8,6 MEUR –1,6 MEUR per reduir l'endeutament, 1,4 MEUR per a contractació de serveis sanitaris i 5,6 MEUR en termes d'activitat– i l'objectiu per al 2016 és arribar als 9,9 MEUR, fent que la partida destinada a l'endeutament arribi als 2,9 MEUR.Segons Comín, aquesta millora de finançament "era segur i indiscutible si s'aprovaven els pressupostos, però estem en situació irreversible de pròrroga". Tot i això, els conseller diu que es treballa igualment per reestructurar la pròrroga per "salvar" l'aportació. La xifra definitiva, però, encara està pendent de concretar-se.En aquest sentit, el conseller reclama "responsabilitat" als partits de Mataró que critiquen la posició del Departament en aquest afer i els recorda que "potser haurien hagut de pressionar més per aconseguir un pressupost. No s'hi val reclamar una aportació més gran i no contribuir a aprovar els pressupostos".De cara al futur, Comín espera que l'Hospital de Mataró pugui incrementar la seva capacitat quirúrgica i d'hospital de dia, quan a partir del 2018 s'hagi pogut retornar el centre a una situació d'equilibri acceptable. L'equipament està ara "al màxim de la seva capacitat", però segons el conseller "hauria de poder fer-ne més".Sobre el futur del centre sociosanitari de l'Antic Hospital Sant Jaume, Comín reclama "calma i diàleg" per redefinir el seu futur. En qualsevol cas, segon el conseller, s'haurà de garantir que es pugui prestar un bon servei des del sistema públic, per la qual cosa descarta que, en aquest afer, hi hagi privatitzacions o retallades.






