directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 14:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 16 de juny de 2016 12:16 h

Cauen un 35% les peticions d’asil a Espanya en el primer trimestre de l’any

L’Estat rep un 1% de les demandes de protecció internacional a la UE, principalment d’ucraïnesos, veneçolans i sirians

ACN Brussel·les.-Les peticions d’asil a l’Estat espanyol han caigut un 35% en el primer trimestre de l’any, segons dades publicades aquest dijous per l’Eurostat, l’oficina d’estadística europea. Un total de 2.095 persones van demanar asil a Espanya en els primers tres mesos de l’any, comparat amb les 4.435 que ho van fer en l’últim del 2015. La majoria dels demandants d’asil a l’Estat són ucraïnesos (17%), seguits dels veneçolans (14%) i dels sirians (11%). El nombre de peticions d’asil en el conjunt de la UE també va caure en el primer trimestre, passant de 426.000 a 287.100, un 33% menys. A Europa, 1 de cada 3 demandants d’asil és de Síria, i Alemanya segueix liderant les peticions, amb un 60,9% del total.

Un total de 102.000 persones d’origen sirià van demanar asil per primera vegada a la UE entre el gener i el març d’aquest any, seguits dels iraquians i els afganesos. Aquestes tres nacionalitats representen el 60% de tots els demandants d’asil a la Unió Europea. Alemanya és el país que gestiona més peticions, ja que sis de cada deu persones van demanar protecció internacional a Berlín, gairebé 175.000. El segon estat de la UE amb més peticions va ser Itàlia (22.300, o un 8% del total), seguit de França (6%), Àustria (5%) i el Regne Unit (4%). Les demandes, però, han caigut respecte a l’últim trimestre de l’any 2015, especialment en els països on fins ara s’han acollit més refugiats. És el cas de Suècia, on les peticions han disminuït un 91%, Finlàndia (-85%), Dinamarca (-74%), Holanda (-72%) o Bèlgica (-70%). Si es té en compte la proporció de demandants d’asil respecte a la població del país, Alemanya segueix sent líder, amb 2.155 peticionaris per milió d’habitant. La segueixen Àustria, amb 1.619, Malta amb 904 o Luxemburg amb 888. Espanya és l’únic dels grans estats europeus a la cua del rànquing, amb només 62 demandants d’asil per milió d’habitant, una xifra que només és pitjor en estats petits com la República Txeca, Estònia, Croàcia, Letònia o Lituània. La mitjana europea és de 565 demandants per milió d’habitant.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.