directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 02:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 18 de juny de 2016 14:30 h

Pedro Sánchez: “Espanya no es pot governar si no s’estima Catalunya”

El líder del PSOE alerta que “la solució a un govern de dretes no és un govern presidit pel rancor” i que només el vot socialista “garanteix en canvi” en el tracte a Catalunya

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-El líder del PSOE i candidat a la presidència del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha tancat aquest dissabte l’acte central de campanya del PSC. I ho ha fet proclamant que “Espanya no es pot governar si no s’estima Catalunya”. Davant unes 2.000 persones -1.500 menys de les que va aconseguir posar a la Vall d’Hebron pel 20-D i 3.000 menys de les que va reunir Alfredo Pérez Rubalcaba al 2011-, Sánchez ha alertat que un executiu liderat per Podem no és l’opció adequada per fer front al del PP de Mariano Rajoy. “La solució a un govern de dretes és un govern d’esquerres i no un govern presidit pel rancor”, ha sentenciat, tot afegint que només el vot als socialistes garantiria un “canvi” en el tracte de l’Estat cap a Catalunya.

El candidat socialista a la presidència del govern ha volgut aprofitar l’únic acte que farà en aquesta campanya a Catalunya per intentar demostrar que el vot al PSC és el que millor pot servir per tenir un govern espanyol amable amb els catalans. “La solució a un govern de dretes és un govern d’esquerres, i no un govern presidit pel rancor”, ha dit per fer valer el paper socialista per davant del d’Units Podem i Pablo Iglesias. A més, ha assegurat que “tenen raó rels que diuen que el proper govern dependrà del PSOE”. “Sí, dependrà dels milions de votants del PSOE, perquè si sortim a votar hi haurà un govern progressista presidit per un socialista”, ha cridat. En la mateixa línia, Sánchez ha carregat contra el PP de Mariano Rajoy per haver capitanejat un executiu de l’Estat “que ha dit que no a la reforma de la Constitució, a un nou finançament autonòmic, a la reforma del Senat, al corredor mediterrani, a la singularitat de Catalunya, als drets històrics o al català”. “Per això Catalunya es mereix un sí, i l’únic sí que garanteix el canvi és el del Partit Socialista”, ha sentenciat per intentar evidenciar que amb el PSOE a la Moncloa el tracte a Catalunya seria diferent. Ha estat en aquest moment quan Pedro Sánchez, entre els aplaudiments dels assistents, ha proclamat que “Espanya no se pot governada si no s’estima a Catalunya”.Sense referències a C’sCom ve sent habitual el tota la campanya de Meritxell Batet, tampoc a l’acte central hi ha hagut referències a C’s, i molt menys per criticar-los. Ni tan sols en el discurs de Pedro Sánchez s’ha fet referència al partit d’Albert Rivera, continuant així el silenci de la campanya socialista respecte de Ciutadans.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.