directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 17:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 22 de juny de 2016 15:28 h

Els hotels gironins preveuen una ocupació del 89% de mitjana a les zones de costa durant el pont de Sant Joan

El 24 de juny serà el dia amb més reserves i la mitjana d'estades serà de dos dies

ACN Girona.-La Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona preveu que els hotels de la costa registrin les xifres més altes d'ocupació com acostuma a passar per aquestes dates. La mitjana a les zones del litoral gironí se situa en un 89% però a la Costa Brava Centre es podria fregar la plena ocupació amb una previsió del 96%. A les zones de muntanya, en canvi, es preveu que sigui d'un 78% de mitjana amb variacions en funció de la zona mentre que el menor nombre de reserves es troba als hotels d'interior –Girona ciutat, Selva i Garrotxa- amb una mitjana d'un 70%. El 24 de juny serà el dia de major ocupació i la mitjana d'estades serà de dos dies propiciat pel fet que enguany cau en pont. El turisme familiar procedent de Barcelona i França serà el més nombrós.

La Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona ha donat a conèixer les dades d'ocupació per aquest Sant Joan basant-se en la informació recollida a través dels seus agremiats. Un any més les zones del litoral preveuen tenir el major nombre de reserves essent la zona de Costa Brava Centre on s'esperen les millors previsions, un 96%, seguit de la Costa Brava Sud amb un 87% i l'Alt Empordà amb un 82,5%. Pel que fa a Girona ciutat i rodalies, l'ocupació es preveu que sigui del 79% mentre que a les zones de l'interior com ara la Selva i la Garrotxa, del 70% i el 62,5% respectivament. A les zones de muntanya, l'ocupació se situarà en un 88% a la Cerdanya i en un 67,5% al Ripollès. Aquesta última comarca acollirà durant aquestes dates el Festival Clownia de Sant Joan de les Abadesses i per tant allotjarà visitants i personal tècnic del certamen. A la Cerdanya, a més, hi ha previst un campus de futbol que portarà turisme familiar a la zona. Si es compara amb l'ocupació de la festivitat de Sant Joan de l'any passat, el 56% dels enquestats creu que és similar mentre que un 40% diu que és major perquè enguany Sant Joan cau en pont mentre que l'any passat va ser un dimecres. Turisme familiar procedent de Barcelona i FrançaEl perfil del turista que es preveu per aquestes dates és de caràcter familiar resident a la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana. També destaca el turisme francès entre els visitants estrangers que escullen visitar la demarcació.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.