directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 14:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 22 de juny de 2016 15:37 h

Catalunya i el País Valencià lideren el nombre de demandes de dissolucions matrimonials el primer trimestre de l'any

Al conjunt de l'Estat, baixen els divorcis, les separacions i les nul·litats si es compara amb l'any anterior

ACN Barcelona.-Catalunya i el País Valencià ostenten la taxa més alta de demandes de dissolució matrimonial, 0,74 per cada mil habitants, si es posa en relació aquest tipus de demandes amb la població activa del primer trimestre de l'any. Li segueixen les Canàries, Astúries i les Illes Balears mentre que Castella i Lleó, Cantàbria, La Rioja i Navarra són les autonomies on es donen menys dissolucions matrimonials. Al conjunt de l'Estat, la xifra ha disminuït un 13,2% de gener a març. En aquest període, han baixat un 13% el nombre de divorcis respecte a l'any passat, amb 28.728 demandes; s'han reduït un 17,8% les separacions, amb 1.495 casos i s'han donat 35 nul·litats matrimonial, 21 menys que l'any passat, segons dades del Consell General del Poder Judicial.

El número de demandes de dissolució matrimonial –separacions i divorcis- va disminuir un 13,2% en el primer trimestre de l’any respecte el mateix període de 2015, segons les dades que avui ha fet pública la Secció d’Estadística del Consell General del Poder Judicial. Les 28.728 demandes de divorci –tant de comú acord com les no consensuades- registrades a Espanya entre els passats 1 de gener i 31 de març suposen una disminució del 13% respecte de les 33.015 que es van presentar en el primer trimestre de l’any anterior. Del total de demandes de divorci, 17.035 van ser de comú acord, el que representa una disminució interanual del 13,1%; i les altres 11.693 van ser contencioses, un 12,9% menys que el 2015. Per la seva part, les demandes de separació van baixar un 17,8% en el primer trimestre de l’any, al passar de 1.818 el 2015 a les 1.495 actuals. D’aquestes, 1.017 van ser consensuades, amb una disminució interanual del 19,7%; i 478 contencioses, un 13,4% menys. Per últim, el número de demandes de nul·litat registrades en els tres primers mesos de l’any va ser de 35, enfront a les 56 que es van presentar en el mateix període de 2015. Baixa el número de procediments de modificació de mesures En el primer trimestre de l’any es van registrar una disminució interanual tant en els procediments de modificació de mesures en processos de separació i divorci com en els de guarda, custòdia i pensions alimentàries de fills no matrimonials. Així, entre l’1 de gener i el 31 de març passats es van iniciar 2.455 procediments de modificació de mesures consensuades, un 1,1% menys que en el mateix període de l’any anterior. Les 8.551 demandes de modificació de mesures no consensuades suposen una disminució interanual del 3,7%. Pel que fa als procediments de guarda, custòdia i pensions alimentàries de fills no matrimonials, s’han registrat 4.466 demandes de modificació de mesures consensuades, un 5,5% menys que en el primer trimestre de 2015; i 6.843 demandes de modificació de mesures no consensuades, el que representa una disminució interanual del 7,3%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.