directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 31 d'octubre de 2026 03:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 4 de juliol de 2016 12:31 h

La CE reclama al Barça que pagui els impostos que s’ha estalviat per no ser una societat anònima

Brussel·les també exigeix al Reial Madrid 18,4 milions d’euros per haver rebut ajuts públics il·legals i 20,4 al València

ACN Brussel·les.-La Comissió Europea reclama al FC Barcelona que retorni els impostos que s’ha estalviat des dels anys noranta pel fet de no convertir-se en una societat anònima. Brussel·les ha anunciat aquest dilluns que el govern espanyol ha de recaptar els diners, que poden arribar als 5 milions d’euros per club, al Barça i tres més: el Madrid, l’Osasuna i el Bilbao. La CE també exigeix al Reial Madrid que pagui 18,4 milions d’euros que va rebre en ajuts il·legals i en demana 20,4 al València, 6,1 a l’Hércules i 3,7 a l’Elx per haver-se beneficiat d’unes garanties il·legals de l’Institut de Finances de València.

“Utilitzar els diners dels contribuents per finançar clubs de futbol professional pot generar una competència injusta. El futbol professional és una activitat comercial amb significatius guanys econòmics i els diners públics han de complir amb la normativa de competència. Els ajuts investigats en aquests casos no ho feien”, ha assegurat la comissària de la Competència, Margrethe Vestager. La Comissió Europea considera en el seu comunicat que el Barça, l’Osasuna, el Madrid i el Bilbao, que van quedar exemptes de l’obligació general de convertir-se en societats anònimes, van gaudir com a conseqüència “d’un impost de societats preferencial del 25% en comptes del 30%”. La CE admet que Espanya ha ajustat la normativa des del gener del 2016 perquè els clubs paguin tots els impostos pertinents, però considera que els diners que es van estalviar “durant més de 20 anys” s’han de retornar retroactivament.Pel que fa al cas específic del Reial Madrid, la CE denuncia que un acord de traspàs de terrenys entre el club i l’Ajuntament de la capital espanyola va acabar beneficiant l’entitat. El Madrid i el consistori havien acordat, el 1998, la cessió d’uns terrenys que finalment no es va fer efectiva. La compensació econòmica es va fer seguint la revalortizació dels terrenys amb els anys, i no el seu preu del 1998, el que segons la CE va suposar pel Madrid un benefici de 18,4 milions que ara ha de tornar. En el cas dels equips del País Valencià, la CE demana 20,4 al València, 6,1 a l’Hércules i 3,7 a l’Elx per haver-se beneficiat d’unes garanties il·legals de l’Institut de Finances de València. Els diners els haurà de recuperar, ara, el govern espanyol. Les quantitats exactes que han de tornar els clubs que no es van convertir en societats anònimes no s’han fet públiques, però la CE calcula que poden arribar fins als 5 milions d’euros per entitat. La xifra l’haurà de dictaminar Espanya.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.