directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 16:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Urgell doble fletxa Dimecres, 6 de juliol de 2016 16:53 h

Territori i Sostenibilitat licita obres per millorar la mobilitat a Agramunt

Els treballs, que començaran abans de finals d'any, preveuen el condicionament d'un vial urbà per evitar el trànsit de pas a l'interior del municipi per la travessera de l'L-303

ACN Agramunt.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat les obres per millorar la mobilitat a Agramunt (Urgell) mitjançant el condicionament d'un vial urbà que serveixi d'alternativa a l'actual travessera de l'L-303. Aquesta obra, que es licita per un import de prop de 740.000 euros, s'adjudicarà el setembre vinent i es preveu que els treballs comencin abans de final d'any i tinguin un termini d'execució de sis mesos. La carretera L-303, que uneix Cervera i Agramunt, travessa el nucli urbà d'aquesta darrera localitat d'est a oest i enllaça finalment amb la C-14, carretera de la xarxa bàsica. Per això, la travessera de l'L-303 a Agramunt rep un bon nombre de vehicles que vol accedir a la C-14. Per evitar aquest trànsit de pas per l'interior d'Agramunt, Territori i Sostenibilitat ha previst la formació d'una alternativa mitjançant la vialitat municipal.

Les obres consistiran en l'adequació de diversos carrers per acollir els nous trànsits. L'actuació s'iniciarà a l'L-303, a la rotonda existent que dóna accés al polígon situat a l'entrada al nucli urbà, i seguirà per l'avinguda de la Generalitat en una longitud d'uns 400 metres, fins a l'encreuament amb l'avinguda de la Ribera del Sió, on es formarà una rotonda. A partir d'aquest punt, l'actuació continuarà pel carrer del camí Vell de Tàrrega, que també travessa una zona industrial, però amb una amplada més reduïda. En aquest carrer, discorrerà en una longitud d'uns 800 metres fins arribar a la carretera C-14, al sud d'Agramunt, on hi ha actualment una rotonda partida. En concret, les obres previstes inclouen la millora del ferm, amb tractament previ dels punts que presentin desperfectes; la formació en el tram inicial (avinguda Generalitat), aprofitant la calçada existent, d'un carril central amb pintura rugosa vermella, per fer els girs a l'esquerra i es formaran i senyalitzaran els aparcaments a cada costat del vial; la canalització amb illetes de dos encreuaments existents (amb el carrer Tarascó i amb el carrer Indústria), i la formació d'una rotonda a l'encreuament amb l'avinguda del Sió, de 30 metres de diàmetre exterior. Així mateix, en el carrer del camí vell de Tàrrega es formaran i senyalitzaran els aparcaments, i al final de l'actuació, que se situa a la C-14, al sud del nucli urbà d'Agramunt, es modificarà la rotonda partida existent per fer-hi una rotonda tancada de 40 metres de diàmetre. També es milloraran els sistemes que faciliten el drenatge, la senyalització, l'abalisament i les barreres de seguretat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.