La Fiscalia del Suprem no veu indicis suficients per investigar Fernández Díaz per les converses amb De Alfonso
L’ens es pronuncia sobre el ministre, que és aforat, i deriva les deúncies contra l’excap d’Antifrau a les fiscalies de Madrid i Barcelona
ACN Madrid.-La Fiscalia del Suprem no veu indicis suficients per investigar el ministre de l'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, per les converses que va mantenir l'any 2014 amb l'aleshores cap de l'Oficina Antifrau, Daniel de Alfonso, en què presumptament conspiraven per vincular líders del procés sobiranista amb casos de corrupció. La Fiscalia del Suprem es pronuncia sobre les denúncies contra el ministre, que és aforat, i deriva els fets denunciats relacionats amb els no aforats a les fiscalies provincials de Madrid i de Barcelona. En concret, la Fiscalia del Suprem determina que del contingut de les converses “no es desprenen indicis suficients per iniciar una investigació penal”.
Cal recordar que Esquerra Republicana de Catalunya va denunciar Fernández Díaz i De Alfonso davant la Fiscalia de Barcelona per prevaricació, revelació de secrets i tràfic d'influències, i que CDC va anunciar que es querellaria contra el ministre de l’Interior.En relació a aquestes denúncies, que segons explica la mateixa Fiscalia incloïen malbaratament de cabals públics i d’altres, la Fiscalia del Suprem ha conclòs, pel que fa al ministre de l’Interior, únic aforat davant del Tribunal Suprem, que del contingut de les converses “no es desprenen indicis suficients” per iniciar una investigació penal per preconstitució falsa de proves, prevaricació administrativa “ni per la resta de tipus penals”.Pel que fa als fets denunciats relatius als no aforats, la Fiscalia del Suprem ha derivat les actuacions a la Fiscalia Provincial de Madrid, perquè valori en seu competent la possible existència del delicte també denunciat de revelació de secrets.I pel que fa al possible malbaratament de cabals públics, la Fiscalia del Suprem ha remès testimoni a la Fiscalia Provincial de Barcelona perquè ho investigui.






