Ensenyament adjudica provisionalment els centres als professors interins dos dies després de l’error informàtic
Ustec denuncia que moltes sol·licituds no han quedat registrades en el sistema informàtic i que això farà canviar les resolucions definitives
ACN Barcelona.-El Departament d’Ensenyament ha adjudicat de manera provisional els centres als professors interins aquest divendres, dos dies més tard del previst després del problema informàtic que va fer que s’assignessin les destinacions de manera errònia per un problema en el càlcul dels punts i barems de cada aspirant és erroni. A partir d’ara, els docents podran fer les reclamacions fins el dia 20 de juliol, també dos dies més tard del previst. El portaveu del sindicat Ustec, Ramon Font, ha explicat a l’ACN que han rebut queixes de docents que havien fet les sol·licituds però que no han quedat registrades en el sistema informàtic. Els afectats podran provar-ho amb la còpia que guardin de la sol·licitud i això implicarà, segons Font, que hi hagi diferències entre les resolucions provisionals i les definitives.
En concret, aquest divendres s’han adjudicat, amb caràcter provisional, les vacants a les escoles, centres d’educació especial, centres d’ensenyaments secundaris, centres de formació de persones adultes i altres places de cossos de mestres i de professorat d’ensenyament secundaris per al proper curs 2016-2017.Les destinacions passaran a ser definitives a finals de mes i tindran efectes a partir de l’1 de setembre d’aquest any fins el 31 d’agost del 2017.El procés d’adjudicacions dels centres ha estat envoltada de polèmica aquest any després que l’errada informàtica de dimecres passat. El Departament va admetre la incidència, que va quedar resolta aquest dijous, segons va explicar la consellera Meritxell Ruiz al Parlament.Mentrestant, la incidència va despertar les crítiques dels sindicats cap al Departament d’Ensenyament. En total, calculen que entre 20.000 i 25.000 professors es van veure afectats pel problema informàtic.






