La Diputació de Tarragona fa una primera aportació de 200.000 euros per crear el Centre de Visitants de Poblet
L’entitat supramunicipal també ha acordat amb el Monestir el finançament dels festivals de música antiga i d’orgue i una nova fase de digitalització de l’Arxiu Tarradellas
ACN Tarragona.-La Diputació de Tarragona ha oficialitzat aquest divendres l’aportació de 200.000 euros per a la primera fase del projecte del Centre de Visitants del Monestir de Poblet. El president de la Diputació, Josep Poblet, i l’abat de la comunitat, Octavi Vilà, han signat el conveni que preveu la creació del centre a l’entrada del Monestir. En l'acte s'ha rubricat també els conveni que regula les aportacions públiques al Festival Internacional de Música Antiga de Poblet, que es farà el més d’agost vinent i al Festival Internacional d'Orgues de Poblet, que tindrà lloc els mesos d’octubre i novembre. La Diputació s’ha compromès, igualment, a sufragar una nova fase de digitalització de documents de l’Arxiu Montserrat Tarradellas i Macià, del qual el Monestir n’és el dipositari.
El nou Centre de Visitants es configurarà com a espai principal de presentació del Monestir de Poblet en els aspectes territorial, paisatgístic, cultural i espiritual. L’objectiu és que aquest nou equipament serveixi per ajudar a entendre al públic què és Poblet abans d'iniciar la visita a l'interior del recinte monumental.Amb aquest nou centre i amb el futur museu de Poblet, també en projecte, es vol diversificar i millorar l'oferta cultural al Monestir de Poblet, incrementar-ne el nombre de visites i projectar-lo com a punt d’atracció cultural a dins i a fora de Catalunya. El Centre de Visitants i la nova museïtzació es preveu que estiguin a punt d'aquí a tres anys.






