directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 11:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 26 de juliol de 2016 14:27 h

El PPC proposa una plantada amb C’s i PSC si es voten les conclusions de la comissió del Procés Constituent

Xavier Garcia Albiol vol que els diputats de JxSí i la CUP "es quedin solets"

ACN Barcelona.-El coordinador general del Partit Popular de Catalunya (PPC), Xavier Garcia Albiol, ha anunciat aquest dimarts que ha proposat als líders de Ciutadans, Inés Arrimadas, i del PSC, Miquel Iceta, donar una resposta conjunta en el cas que finalment s'inclogui al ple la votació de les conclusions de la comissió d'estudi sobre el Procés Constituent. La proposta d’Albiol passa perquè tots els diputats d’aquests tres grups marxin de l'hemicicle en el moment de la votació "per deixar plantats" els diputats de JxSí i la CUP i "es quedin solets". El líder del PP català ha demanat a C's i PSC "habilitat política" per donar una resposta conjunta contra aquells que "volen rebentar l'estat de dret".

Xavier García Albiol ha demanat a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, que "faci un esforç per tenir un rampell de seny" i no permeti aquesta votació, que segons Albiol és "una barbaritat i un frau". A més, el líder dels populars catalans ha recordat a la presidenta de la cambra que hi ha un informe dels serveis jurídics del Parlament on queda "molt clar" que una proposta com aquesta "no es pot tramitar al si de la cambra". Si finalment les conclusions s'acaben votant al ple, el coordinador general del PPC ha demanat que siguin "valents" i no facin vot secret. Albiol també ha explicat que ha parlat amb membres del govern espanyol i ha advertit que l'executiu de Mariano Rajoy "respondrà proporcionalment" si finalment aquesta votació s'acaba produint al llarg del ple que arrenca aquest dimarts. A més, el portaveu del PPC a la cambra ha explicat que ha demanat una reunió urgent amb la presidenta del Parlament per aquest dimarts mateix per demanar-li "a la cara" que no es faci la votació i per traslladar-li el seu "malestar i preocupació".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.