directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2026 16:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Urgell doble fletxa Dimecres, 27 de juliol de 2016 13:37 h

Les funcions del Retaule de Sant Ermengol a la Seu d'Urgell inclouran per primer cop el Cant de la Sibil·la

La incorporació de nous elements i efectes visuals escènics substituiran per primer cop l'ús del foc

ACN La Seu d'Urgell.-El claustre de la catedral de Santa Maria de la Seu d'Urgell acollirà del 30 de juliol al 7 d'agost l'edició 2016 del Retaule de Sant Ermengol, que per primera vegada inclourà en directe el Cant de la Sibil·la. La soprano Laura de Castellet serà l'encarregada d'interpretar-lo. Aquest any, les funcions comptaran amb nous actors i actrius, tant en personatges de text, com en personatges de figuració. Ramon Ribó, que és actor de la companyia de teatre Assaig9 de La Massana (Andorra), s'estrena com a Bisbe Ermengol, compartint paper amb Joan Aixàs. Una altra de les novetats d'aquest any és la incorporació de nous elements i efectes visuals escènics que substituiran, per primer cop, l'ús del foc. El nou director artístic, Joan Hernàndez, ha explicat que en aquesta edició ha decidit prescindir de les narracions explicatives entre escena i escena.

Un altre dels canvis tindrà a veure amb el narrador que canta des de la torre de la Catedral i que en aquesta edició ho farà ubicat entre el públic per tal de presentar una de les escenes amb més força i d'una manera més propera. Finalment, el director artístic ha explicat també que ha fet alguns canvis d'ordre en algunes de les escenes per reforçar així la continuïtat dramàtica de l'espectacle. La tinent d'alcalde de la Seu d'Urgell, Anna Vives, ha destacat el Retaule de Sant Ermengol com un element de promoció econòmica i cohesió social de la ciutat i ha animat a tots els ciutadans de la ciutat a veure'l, almenys, un cop a la vida. D'altra banda, durant la funció del dia 1 d'agost, tota la música del Retaule de Sant Ermengol sonarà en directe i anirà a càrrec del Cor de Cambra Caterva de La Seu d'Urgell. Aquest any, el Retaule de Sant Ermengol vol ser més actiu que mai a les xarxes socials i per això tindrà lloc un concurs de fotografia per tal d'arribar així a la població més jove. En aquest sentit, també es premiarà la fidelitat dels espectadors que omplin les enquestes de valoració amb un altre concurs. Les entrades per veure el Retaule de Sant Ermengol ja estan a la venta a l'oficina de Turisme Seu i al Consell Comarcal de la Seu d'Urgell.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.