L'Ajuntament de Girona plantarà 815 nous arbres arreu de la ciutat en els propers dos anys
El pla de reposició té una inversió de 85.000 euros i aquesta tardor beneficiarà barris com Can Gibert, la Devesa o Fontajau
ACN Girona.-L'Ajuntament de Girona plantarà 815 nous arbres arreu de la ciutat en els propers dos anys. La mesura s'inclou dins en pla de reposició d'arbrat, que el consistori va engegar l'any passat i que s'allargarà fins al 2018. El programa es divideix en tres fases. En la primera, que ja està en marxa des del 2015, es plantaran 200 exemplars, en la segona 322 i en la tercera 293. Actualment a la ciutat hi ha 31.290 arbres. Alguns d'ells s'han mort i han estat tallats, i altres han caigut per causes meteorològiques o per accidents de trànsit. Per això, el consistori n'ha tirat endavant la reposició. Els primers 200 arbres es plantaran aquesta tardor als barris de barris de Can Gibert del Pla, la Devesa, Domeny, Taialà, Fontajau i Girona Est. També es farà una prova pilot per millorar els escocells dels arbres de la ciutat. S'hi plantaran diferents espècies vegetals per afavorir la infiltració d'aigua i disminuir la compactació del sòl. El total de la inversió per a aquest pla és d'uns 85.000 euros.
L'Ajuntament ha posat en marxa un programa per plantar 815 arbres nous a Girona fins al 2018. A més, també es milloraran els escocells dels arbres, on s'hi plantaran diferents espècies vegetals amb l'objectiu d'afavorir la infiltració d'aigua i disminuir la compactació del sòl. L'alcaldessa Marta Madrenas ha dit que es tracta d'un pla "molt ambiciós" ja que pretén aconseguir que Girona sigui una ciutat "amable". "Aquest projecte ens fa especial il·lusió ja que creiem que és molt important per l'embelliment de l'espai públic", ha afegit. El programa es divideix en tres fases. En la primera, que ja està en marxa, es plantaran 200 exemplars la tardor d'aquest 2016. Se'n beneficiaran els barris de Can Gibert del Pla, la Devesa, Domeny, Taialà, Fontajau i Girona Est. La segona fase es farà aquest hivern, quan es plantaran 322 arbres. L'última serà a finals de 2017 i principis de 2018, i se n'incorporaran 293.La selecció d'espècies per plantar ha estat feta amb l'objectiu de diversificar el mapa vegetal gironí, però evitant l'ús d'exemplars invasors. El total de la inversió per aquest programa és de 85.000 euros aproximadament.






