directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 18:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 30 d'agost de 2016 12:18 h

Brussel·les reclama a Apple 13.000 milions d’euros en impostos eludits a Irlanda

El gegant nord-americà només pagava 50 euros per milió d’euros de beneficis l’any 2014, l’equivalent a un 0,005% de l’impost de societats

ACN Brussel·les.-La Comissió Europea reclama a Apple que pagui 13.000 milions d’euros en impostos que Irlanda hauria d’haver recaptat, però que la multinacional nord-americana va poder esquivar entre el 2003 i el 2014 gràcies a un acord amb el govern irlandès que Brussel·les considera il·legal. La comissària de la Competència, Margrethe Vestager, ha denunciat que Apple va arribar a pagar només 50 euros per cada milió d’euros de beneficis a Europa l’any 2014, l’equivalent al 0,005% de l’impost de societats. La CE denuncia que la multinacional utilitzava una empresa fantasma a Irlanda “sense treballadors, ni instal·lacions ni activitats reals” on atribuïa gairebé tots els impostos.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.