directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 15:12 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Ebre doble fletxa Dijous, 1 de setembre de 2016 13:53 h

Els productors del delta de l'Ebre preveuen recol·lectar poc més de 120.000 tones d'arròs d'una qualitat excel·lent

El sector, que ha aconseguit superar les desfavorables condicions climàtiques de la primavera, començarà de forma majoritària la sega a partir del 12 de setembre

ACN Amposta.-La sega de l'arròs al delta de l'Ebre arrencarà dintre de deu dies amb l'expectativa de recol·lectar unes 120.000 tones d'una qualitat excel·lent. Els arrossaires han aconseguit superar, en bona mesura, les condicions climàtiques desfavorables en el moment de la germinació durant la primavera. Malgrat això, la producció serà quantitativament entre un 10 i un 15% inferior a la de la passada campanya, considerada molt bona. Un petit descens que podria acabar compensant l'excel·lent qualitat del cereal, gràcies a les excel·lents condicions durant el període de maduració. En aquestes condicions, i davant la relativa escassetat de reserves a l'Estat espanyol en aquests moments, confien que els preus es mantindran o pujaran respecte els 280 i 300 euros la tona de la passada campanya. El gran maldecap continua sent l'expansió del caragol maçana i els 200 euros per hectàrea de cost que suposen els tractaments amb saponina per als arrossaires.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.