El govern espanyol proposa l’exministre Soria com a candidat al Banc Mundial
L’extitular d’Indústria, que va dimitir el passat abril involucrat en l’escàndol dels papers de Panamà, opta al càrrec de director executiu
ACN Madrid.-El govern espanyol ha proposat l’exministre d’Indústria José Manuel Soria per ocupar un lloc al Banc Mundial. Soria, que va dimitir el passat mes d’abril esquitxat en l’escàndol dels papers de Panamà, opta al càrrec de director executiu de l’organisme internacional per al període comprès entre l’1 de novembre del 2016 i el 31 d’octubre del 2018. De fet, Espanya comença ara el seu torn en la cadira que comparteix amb Mèxic, Veneçuela i cinc països centreamericans (Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Hondures i Nicaragua) al Banc Mundial. El termini per presentar candidatures finalitzava aquest divendres i la nominació de José Manuel Soria –Las Palmas, 1958, llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials-, juntament amb els altres 24 directors executius proposats per la resta de països, serà votada pels 189 governadors del Banc Mundial.
A banda de Soria, la Comissió d’Avaluació de candidatures a les Institucions Financeres Internacionals (IFIs) també ha proposat Fernando Jiménez Latorre com a director altern al Fons Monetari Internacional (FMI) i Pablo Gasós i Casao com a director altern del Banc Europeu per a la Reconstrucció i el Desenvolupament (BERD). En un comunicat, el Ministeri d’Economia i Competitivitat recorda que per a la selecció dels candidats espanyols a aquests organismes internacionals s’utilitza “el criteri d’idoneïtat i l’historial de servei públic”, així com l’experiència en les matèries que corresponen. “Es tracta d’organismes d’alta importància en l’esfera internacional, que requereixen una elevada qualificació per exercir la representació dels països”, ha reblat el Ministeri liderat per De Guindos.“Soria té una dilatada experiència especialment en l’administració pública, i també en l’àmbit docent i en el sector privat. Com a alt funcionari de l’Estat, ha estat ministre d’Indústria, Energia i Turisme durant la 10a Legislatura i ha exercit diferents càrrecs de responsabilitat al Ministeri d’Economia, en especial a l’àrea de Comerç Exterior”, ha enumerat com a mèrits el Ministeri d’Economia i Competitivitat. Unes explicacions que no han satisfet PSOE, C’s i Podem, que ja han anunciat que demanaran la compareixença de urgent del ministre De Guindos al Congrés dels Diputats perquè doni explicacions per la candidatura de l’exministre Soria al Banc Mundial. “226.500 euros anuals per a Soria al Banc Mundial com a premi per tenir els seus diners a Panamà. Exigim la compareixença de De Guindos”, ha piulat Podem al seu compte de Twitter.






