directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 7 de novembre de 2026 20:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Diumenge, 4 de setembre de 2016 12:40 h

Colau assistirà a la manifestació de la Diada

L’alcaldessa de Barcelona rebutja la celebració d’un RUI: “La unilateralitat no és efectiva, no funciona”

ACN Barcelona.-L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha confirmat que assistirà a la manifestació de la Diada. “El sobiranisme és un món plural, majoritari a Catalunya, i del qual jo formo part”, ha justificat Colau en una entrevista aquest diumenge al diari ‘Ara’. “Només vaig deixar d’anar-hi l’any passat perquè hi havia un context electoral en què s’estava demanant el vot per a determinats partits polítics, i vaig pensar que era oportú no ser-hi”, ha continuat l’alcaldessa i membre de Barcelona en Comú. “Barcelona és la capital de Catalunya i per la Diada ha de ser-hi present, tant en els actes oficials com també en els cívics i ciutadans, perquè és una festa de tothom. I des d’aquesta diversitat considero que en una de les manifestacions més importants i massives dels últims temps hi ha més motius per ser-hi que per no ser-hi”, ha reblat Colau, que d’altra banda ha rebutjat la celebració d’un RUI a Catalunya. “La unilateralitat no és efectiva”, ha afirmat.

“La unilateralitat no funciona per interpel·lar el conjunt de la ciutadania. És una ingenuïtat pensar que es pot fer de manera unilateral i que serà reconegut a Europa sense suports de l’Estat”, ha pronosticat l’alcaldessa de Barcelona. “Hem de treballar pel reconeixement, buscant, generant les màximes aliances possibles i les majories socials dins i fora del país”, ha apostat Colau, que es mostra partidària d’aconseguir celebrar un referèndum “ben fet, vinculant, vàlid, per poder fer passos endavant en la direcció que decideixi la ciutadania”. “L’enfocament plebiscitari de les eleccions del 27-S era un error i creiem que ara s’està demostrant”, ha reflexionat en veu alta la líder de Barcelona en Comú. “Quan vam passar del 80% al 48% tot el país hi va perdre, i el PP se’n va alegrar molt. Crec que ara per sortir del desbloqueig Catalunya ha de tornar al 80%, que està clarament pel dret a decidir de Catalunya, per la necessitat de fer un referèndum”, ha conclòs Colau.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.