directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 22:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Urgell doble fletxa Dilluns, 12 de setembre de 2016 13:38 h

Tàrrega posa en funcionament els nous semàfors al tram de la C-14 vora els centres educatius

La mesura, que s'inicia coincidint amb el nou curs escolar, vol potenciar la seguretat viària en aquest punt molt transitat per vehicles i vianants

ACN Tàrrega.-La direcció general de Carreteres ha activat a Tàrrega els nous semàfors que serviran per reforçar la seguretat viària al tram urbà de la carretera C-14, situats a l'alçada de l'Institut Alfons Costafreda i l'Escola de Capacitació Agrària, a l'entrada de la població venint de Tarragona. La regulació semafòrica havia estat sol·licitada de forma reiterada pel consistori ja que es tracta d'una zona molt transitada a peu per estudiants. La posada en servei dels senyals lluminosos ha coincidit amb l'inici del nou curs, si bé encara estaran uns dies en fase de proves. Els semàfors, en ambdós sentits de la marxa, es posen en vermell quan detecten els vehicles acostant-se a més de 50 km\/h, obligant-los a reduir la velocitat. Més endavant, la senyalització vertical obliga a reduir fins a 40 km\/h. D'altra banda, quan els vianants activen el seu semàfor mitjançant un botó en el moment de creuar, els altres senyals es posen en vermell obligant els vehicles a aturar-se.

La direcció general de Carreteres de la Generalitat ha assumit la despesa dels semàfors i la senyalització horitzontal a la calçada. Per la seva part, la regidoria d'Urbanisme de l'Ajuntament de Tàrrega ha pavimentat els accessos que comuniquen ambdós vessants de la carretera a través d'un nou pas de vianants, treballs pressupostats en 7.391 euros. En una segona fase posterior, el consistori targarí preveu ampliar el diàmetre de la rotonda situada a la cruïlla de la C-14 i l'avinguda de Josep Tarradellas, a uns 100 metres dels esmentats centres educatius. El projecte, en fase d'estudi, preveu un illot circular de majors dimensions que obligaria els vehicles a circular més lentament. Al mateix temps, l'equip de govern continua insistint en la necessitat de construir la variant de la C-14 ja que "la ronda de circumval·lació alleujaria el volum de trànsit i afavoriria la seguretat viària". Val a dir que recentment s'ha implantat la velocitat màxima de 30 km\/h al segment de la C-14 al seu pas pel centre de la ciutat de Tàrrega, on es concentren nombrosos passos de vianants.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.