directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 16:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pla d'Urgell doble fletxa Dimecres, 14 de setembre de 2016 13:43 h

Ipcena sol·licita informació sobre una empresa de farratges d'Ivars d'Urgell per suposada contaminació atmosfèrica

L'entitat ecologista assegura que el Seprona ha emès un informe de denuncia contra la firma, després d'inspeccionar-ne les instal·lacions la setmana passada

ACN Lleida.-Ipcena ha sol·licitat a l'Ajuntament d'Ivars d'Urgell (Pla d'Urgell) els expedient sobre l'empresa Aldahrafagavi, dedicada principalment a la deshidratació de farratges. Després de les queixes rebudes per part de diferents veïns del municipi, l'entitat ecologista vol conèixer d'aquesta manera la contaminació que emet aquesta empresa especialment pel que fa a compostos orgànics volàtils (COV) i a altres substancies per tal de poder determinar si la firma podria estar incorrent algun tipus d'irregularitat en aquest sentit. Des d'Ipcena asseguren que després d'inspeccionar la setmana passada les instal·lacions, el cos del Seprona de la Guàrdia Civil va emetre un informe de denuncia contra l'empresa.

Els compostos orgànics volàtils (COV) són uns contaminants de gran interès i preocupació en qüestions mediambientals. El seu control constitueix una de les prioritats legislatives, ja que determinats COV són substàncies classificades com a cancerígenes, mutagèniques o tòxiques per a la reproducció.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.