directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 18:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Empordà doble fletxa Dimecres, 14 de setembre de 2016 13:48 h

ERC de Sant Feliu de Guíxols demana la dimissió d'un regidor de CiU per "banalització" del franquisme

Francisco Cárdenas va penjar una foto de Franco on es podia llegir "si no hi ha acord, baixo jo" al seu compte de Facebook durant la Diada

ACN Sant Feliu de Guíxols.-ERC de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) ha denunciat públicament el que consideren una "banalització" del franquisme per part d'un regidor de CiU Francisco Cárdenas a l'oposició. Els republicans, que governen juntament amb Tots per Sant Feliu i el PSC, denuncien que durant l'Onze de Setembre el regidor va penjar una foto de Franco al seu compte de Facebook on es podia llegir "si no hi ha acord, baixo jo", un gest que han qualificat de "falta de respecte als ciutadans, demòcrates i a totes aquelles persones que van patir la repressió franquista". És per això que exigeixen al grup municipal de CiU que prengui mesures per tal que Cárdenas deixi de ser un representant públic de la ciutat.

En un comunicat, ERC de Sant Feliu de Guíxols assenyala que "no es pot permetre que una persona que ostenta el càrrec de regidor utilitzi els seus canals de comunicació per fer banalització del genocidi franquista". La formació demana que el seu grup reprovi el regidor i el cessin de forma immediata. ERC té previst debatre en el pròxim ple d'octubre una moció sobre la memòria històrica on es tractarà també aquesta qüestió que han denunciat aquest dimecres. Segons els republicans, Francisco Cárdenas va penjar posteriorment un missatge disculpant-se però creuen que no és suficient i que cal que demani perdó públicament. Des de l'Ajuntament no volen fer declaracions sobre aquesta qüestió. No podem permetre que una persona que ostenta el càrrec de regidor al consistori municipal utilitzi els seus canals de comunicació per fer banalització del genocidi franquista. És per això que des d’ERC demanem als companys i companyes de CiU que reprovin al seu regidor i el cessin immediatament.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.