directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 20:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Divendres, 16 de setembre de 2016 11:31 h

Una empresa de Barberà del Vallès pateix una fuita d’una substància inflamable catalogada com Gas Liquat de Petroli

El SEM ha atès una treballadora amb cremades lleus i Protecció Civil ha activat l’alerta del Plasecqat preventivament

ACN Barberà del Vallès.-L’empresa Preval S.A. de Barberà del Vallès, dedicada la manipulació de substàncies perilloses, ha patit aquest divendres una fuita en una de les canonades del rack que transportava Propel 45, un producte inflamable catalogat com a Gas Liquat de Petroli (GLP). La incidència s’ha produït a tres quarts i cinc minuts del vuit el matí i ha obligat a activar preventivament l’alerta del Pla d’emergència exterior del sector químic de Catalunya Plasecqat. Com a conseqüència de la fuita, el producte s’ha incendiat en entrar en contacte amb una guspira. Ara, s’espera que acabi de cremar i, per això, a mig matí encara fa una mica de flama. D’altra banda, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha hagut de ser atesa per cremades lleus.

Protecció Civil ha activat l’alerta del Plasecqat de forma preventiva amb motiu de l’incendi i per la presència d’altres substàncies perilloses en quantitats importants.Els Bombers de la Generalitat s’han desplaçat al lloc de l’incident amb set dotacions. Un cop al lloc, han revisat les instal·lacions i les canalitzacions situades en una rasa a l’exterior on s’hi concentrava l’incendi, així com també han refredat i protegit els contenidors que hi havia pròxims per evitar que es propagués el foc a la resta d’empresa que es dedica a la fabricació d’aerosols.A més, s’ha demanat la presència dels operaris de la companyia del gas i s’ha procedit a tancar les claus de pas de les canonades de transport de productes inflamables situades a la rasa afectada. D’aquesta manera, de forma gradual, l’incendi ha anat perdent intensitat. A mig matí, únicament quedava flama residual que s’anirà consumint progressivament. Es mantindran dues dotacions dels Bombers de la Generalitat preventivament fins que l’incident quedi resolt totalment.Els Mossos d’Esquadra, amb sis dotacions, juntament amb la Policia Local han tallat els accessos al polígon i, actualment, el tall es restringeix al carrer on es troba l’empresa.Els treballadors de l’empresa afectada i de dues més adjacents en aquesta, han estat desallotjats. A hores d’ara, encara no han tornat i es preveu que encara poden trigar un parell d’hores.Com a conseqüència de l’accident una treballadora ha resultat ferida lleu per cremades i ha estat atesa pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), que ha desplaçat al lloc dues ambulàncies.Protecció Civil de la Generalitat no ha hagut d’establir mesures d’autoprotecció per a la població de l’entorn, ja que en cap moment hi ha hagut risc d’afectació a l’exterior.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.