La candidatura d'UP i JARC aspira a obtenir almenys tres dels cinc vocals dels productors al consell de la DOP Garrigues
Els candidats fan una crida a la participació en uns comicis on estan convocats a les urnes uns 3.200 pagesos
ACN Lleida.-La candidatura conjunta d'Unió de Pagesos (UP) i JARC aspira a obtenir almenys tres dels cinc vocals en representació dels productors al consell regulador de la DOP Garrigues en les eleccions que es faran aquest diumenge 18 de setembre. Els candidats fan una crida a participar en uns comicis on estan convocats a les urnes uns 3.200 pagesos. Precisament temen que el fet que el Departament d'Agricultura hagi autoritzat només quatre punts de votació pugui perjudicar la participació dels agricultors amb dificultats per desplaçar-se. Les meses estaran ubicades a les Borges Blanques, el Soleràs, Maials i Maldà i estaran obertes de les 10 del matí a les 6 de la tarda. Els candidats d'UP i JARC han fet una desena de xerrades informatives durant les dues setmanes de campanya i asseguren que la majoria de pagesos que hi han assistit comparteixen la seva oposició a l'ampliació territorial de la DOP a sis comarques. Insisteixen que la seva gran aposta és aturar definitivament aquest projecte i, alhora, treballar per incorporar productors i elaboradors inclosos a l'actual delimitació que no troben prou atractiu formar part de la DOP.
Diumenge s'han d'escollir les deu persones que formaran part del nou Consell Regulador de la DOP Garrigues, cinc en representació dels elaboradors i cinc en representació dels productors. Pel que fa als elaboradors només es presenta als comicis una llista, la de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). Els productors hauran d'escollir en un sistema de llistes obertes entre deu noms: cinc formen part de la candidatura de la FCAC i cinc de la conjunta entre UP i JARC. Els comicis són els primers en més de dues dècades. El nou president -que s'escollirà entre els deu membres del Consell més endavant- substituirà Joan Segura després de 23 anys de mandat.






