directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 06:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 16 de setembre de 2016 13:05 h

Alfonso Rus ironitza amb l’existència de “10 o 12 caixes B” al PP i nega el que apareix al sumari del ‘cas Taula’

L’expresident de la Diputació de València declara de nou davant el jutge pel presumpte entramat de cobrament de comissions per adjudicacions

ACN València .-L’expresident de la Diputació de València, exdirigent del PP de la demarcació, Alfonso Rus ha ironitzat aquest divendres sobre l’existència de ‘caixes B’ al partit, assenyalant que no hi havia cinc, com apareix al sumari del ‘cas Taula’, sinó “10 o 12”. Així ho ha indicat a preguntes del mitjans després de declarar davant el jutge en el marc de la investigació oberta per presumptes adjudicacions irregulars a canvi de comissions. Rus ha evitat les preguntes de la premsa i ha respost de manera lacònica que és “totalment fals” el que ha declarat al jutge el testimoni penedit, l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent i s’ha desvinculat del cobrament i del repartiment de les comissions. L’exdirigent del PP tampoc no ha volgut valorar la implicació de Francisco Camps, que apareix al sumari com un dels implicats. A la sortida dels jutjats ha estat increpat per un grup de iaioflautes al crit de "lladre".

Al "Cas Imelsa" hi ha més de 100 investigats (persones físiques i jurídiques) per diversos delictes contra l'administració pública, entre ells, els de prevaricació administrativa, malversació de cabals públics, tràfic d'influències, suborn, frau, falsedat i blanqueig de capitals en relació amb una trama de corrupció infiltrada en diverses administracions públiques del País Valencià els integrants se servien dels seus llocs de responsabilitat per arreglar contractes i cobrar comissions il•legals a canvi d'adjudicacions fraudulentes a Diputació (a través de l'empresa Imelsa); Ajuntament (a través de la Regidoria de Cultura) i Generalitat (a través de l'empresa Ciegsa). La causa, que va néixer a l'abril de 2015, està oberta per malversació, frau en la contractació pública, suborn, tràfic d'influències i blanqueig.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.