EUiA aposta per construir un projecte alternatiu en veure “esgotat” el full de ruta de JxSí i la CUP
Esquerra Unida i Alternativa celebrarà la 7a Assemblea Nacional els propers 29 i 30 d’octubre al Museu Marítim de Barcelona amb el lema 'Fem l'Alternativa'
ACN Barcelona.-El coordinador general d’Esquerra Unida i Alternativa (EUiA), Joan Josep Nuet, ha instat a bastir un projecte alternatiu en veure “esgotat” el full de ruta de JXSí i la CUP. “El full de ruta de Junts pel Sí i la CUP està esgotat, nosaltres som els que podem liderar un canvi i repensar aquest full de ruta”, ha defensat aquest dissabte Nuet, que ha demanat “pensar en gran, en tothom, i en la majoria política i social que a Catalunya vol el dret a decidir i que al mateix temps vol una relació fraternal amb la resta de pobles de l’Estat”. La construcció d’un nou subjecte polític d’esquerres, ha afirmat Nuet, “serà un veritable terratrèmol en l’espai polític i el sistema de partits català”. Paral·lelament, el Consell Nacional d’EUiA ha aprovat el lema de la seva 7a Assemblea Nacional que celebrarà al Museu Marítim de Barcelona els propers 29 i 30 d’octubre: ‘Fem l’Alternativa’.
Amb aquest lema, EUiA fa referència a la seva trajectòria i vol explicitar cap a on es dirigeix la formació, amb la construcció del nou subjecte polític que ja va marcar estratègicament a la seva 6a Assemblea Nacional, celebrada el 2012. Fins al proper 9 d’octubre, les diverses assemblees territorials i sectorials d’EUiA debatran i faran esmenes al document polític de l’Assemblea, que es pot consultar al web. De fet, Nuet ha assenyalat avui que la formació “va amb el cap i amb el cor” cap al nou espai polític d’esquerres que vol construir en els propers mesos. Un espai que ha d’impulsar “un projecte alternatiu per a tots els catalans i catalanes, inclusiu, i on la visió social i democràtica sigui cabdal”. Suport a les institucions catalanesFinalment, el coordinador general d’EUiA ha reiterat el seu suport a les institucions catalanes i al seu dret d’iniciativa política “contra els atacs del Tribunal Constitucional i del PP” i les “campanyes de judicialització de la política catalana”. “Estarem amb la gent que va organitzar i votar el 9-N i estarem també amb el Parlament de Catalunya i amb la seva Mesa defensant el dret d’iniciativa política”, ha finalitzat Nuet.






