directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 13:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 17 d'octubre de 2016 14:55 h

Els Mossos d'Esquadra investiguen l'amenaça que Puigdemont va rebre a través de Facebook

Jané alerta que aquest tipus de comentaris van en augment contra diputats de diverses formacions polítiques i membres del Govern

ACN Barcelona.-Els Mossos d'Esquadra han actuat d'ofici i han obert diligències per investigar l'amenaça que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va revelar aquest diumenge que havia patit a través de Facebook. Així ho ha afirmat aquest dilluns el conseller d'Interior, Jordi Jané, que ha explicat que les diligències s'enviaran a la Fiscalia Especial de Delictes d'Odi i Discriminació i que, quan es tingui la denúncia del president, s'elevaran al corresponent jutjat d'instrucció. Jané ha alertat que aquest tipus d'amenaces i comentaris que inciten a l'odi van en augment contra diputats de diverses formacions polítiques i altres membres del Govern i ha subratllat que són "intolerables" perquè "traspassen una frontera que afecta tothom pensi com pensi".

Jané ha qualificat de "valent" el gest de Puigdemont de denunciar públicament a través del compte de Twitter l'amenaça que ha patit i de voler-hi donar una resposta judicial. El president de la Generalitat va anunciar aquest diumenge a través d'una piulada que denunciaria que un usuari amb el nom de Jorge Fernández Hernández l'havia amenaçat de posar-li una bomba al cotxe. Per a Jané, aquesta és una amenaça "clara" i "greu". Al marge de la denúncia que presentarà el president, els Mossos d'Esquadra ja estan investigant els fets. El titular d'Interior ha condemnat davant els mitjans de comunicació les amenaces que han patit diversos representants públics contra la seva persona, però també contra membres de la seva família, fins i tot els fills, i ha alertat que aquests missatges a través de les xarxes socials estan augmentant darrerament. Jané ha avisat que els Mossos d'Esquadra són "especialment actius" davant aquests delictes i ha assenyalat que ja havien obert abans diligències per aquest tipus de comentaris, tot i que ha preferit no concretar quantes investigacions policials per amenaces contra polítics hi ha en curs: "Diverses. No són una ni dues i és un fet que va en augment". Jané ha subratllat que en una societat plural la discrepància és "legítima" i que s'ha de "respectar qui pensa diferent", però que "no es pot acceptar que per pensar diferent s'inciti a l'odi i al delicte". El conseller ha reblat que davant aquests comentaris "no es pot mirar cap a un altre cantó, sigui quina sigui la víctima i pensi com pensi".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.