directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 25 d'octubre de 2026 19:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Pallars Jussà doble fletxa Dimecres, 19 d'octubre de 2016 14:02 h

Surt al mercat una ratafia elaborada a partir d'una fórmula recuperada d'arxius caputxins de finals del segle XVIII

La Ratafia de l'Ermità és un projecte entre Licors Portet i el Calendari de l'Ermità

ACN La Pobla de Segur.-La marca Licors Portet, de la Pobla de Segur (Pallars Jussà), presenta la Ratafia de l'Ermità i ho fa com la ratafia catalana més antiga, ja que està elaborada a partir d'una fórmula recuperada d'arxius caputxons de finals del segle XVIII. Aquest licor ha estat elaborat per la maceració en aiguardent de vi de 17 plantes aromàtiques i fruites. La seva graduació és de 26% volums d'alcohol i el contingut en sucre de 250 grams per litre. La ratafia és un dels licors més tradicionals de Catalunya, feta essencialment a base d'aiguardent, sucre i la maceració de nous verdes i plantes aromàtiques. Aquest nou producte s'ha associat amb el tradicional Calendari de l'Ermità. Es tracta d'una publicació anual de caràcter tradicional i popular que compta amb més de 140 anys de trajectòria ininterrompuda.

La ratafia de l'Ermità és un licor aperitiu i digestiu que la tradició pairal i monàstica de Catalunya aconsella una copeta, beguda amb moderació, després dels àpats festius, ja que afavoreix la digestió i activa la circulació de la sang. La ratafia en general és també un excel·lent complement a la cuina en salses o rostits, on aporta tots els sabors i matisos de les plantes amb què s'elabora i també per elaborar postres amb fruita o pastisseria.Col·lecció l'Ermità i Ratafia de l'Ermità, productes associatsEn aquesta nova etapa del Calendari de l'Ermità també es volen incorporar altres publicacions i productes associats a la marca amb l'objectiu d'enfortir-la i dotar-la d'una major presència. Els quaderns de la Col·lecció l'Ermità han estat una primera iniciativa, que ara es veu complementada per la Ratafia de l'Ermità.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.