El Cercle Empresarial Japó Espanya premia la xef Carme Ruscalleda i l'arquitecte Tadao Kamei
La plataforma reconeix aquestes dues figures per la seva contribució al desenvolupament empresarial i cultural entre els dos països
ACN Barcelona.-El Cercle Empresarial Japó Espanya (CEJE) ha premiat la xef catalana Carme Ruscalleda i també l'arquitecte Tadao Kamei per la seva contribució al desenvolupament empresarial i cultural entre els dos països. La plataforma lliurarà els Premis Keicho d'Innovació i Tecnologia a la xef catalana, amb set estrelles Michelin, i a l'arquitecte i president de Nikken Sekkei en la primera gala del Cercle que se celebrarà dimarts que ve al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC). L'acte acollirà el lliurament del Premi del Ministre d'Afers exteriors de Japó 2016 al president del Cercle Empresarial Japó Espanya, Jorge Lasheras, per impulsar les relacions econòmiques i institucionals entre els dos països.
La primera edició d'aquests guardons, que són un reconeixement a la col·laboració empresarial i el desenvolupament de projectes capdavanters entre Japó i Espanya, reconeixerà la trajectòria professional de Ruscalleda, i Kamei. Amb aquestes distincions, el Cercle Empresarial Japó Espanya premia dues figures que fomenten la innovació i la tecnologia en els seus sectors i són un referent en el desenvolupament empresarial i cultural entre Japó i Espanya. Els Premis Keicho estan inspirats en el primer viatge que va realitzar l'ambaixada japonesa Keicho a Espanya fa 400 anys, fita històrica símbol d'acostament i intercanvi entre tots dos països. Els dos trofeus, creats per l'escultora i ceramista Bufona Arrissi, representen el navili nipó Date Maru, amb el qual es va iniciar aquesta expedició.Segons Lasheras, els Premis Keicho "premien l'excel·lència i la innovació en projectes desenvolupats entre Espanya i Japó i neixen com a símbol de les relacions socioeconòmiques entre tots dos països". Lasheras afegeix que "les figures de Ruscalleda i Kamei lideren projectes d'impacte global, que marquen tendència i traspassen fronteres".El lliurament dels Premis Keicho s'emmarca en la celebració de la primera gala del Cercle Empresarial Japó Espanya, un acte que reunirà els principals representants d'institucions i corporacions espanyoles i japoneses en el Museu Nacional d'Art de Catalunya.La trobada també comptarà amb la presència de Naohito Watanabe, cònsol general designat de Japó a Espanya. Watanabe, que participarà en el lliurament dels Premis Keicho, també farà lliurament del Premi del Ministre d'Afers exteriors de Japó 2016 a Jorge Lasheras. Aquest guardó és un reconeixement la trajectòria de Lasheras i al seu esforç per impulsar les relacions econòmiques i institucionals entre tots dos països.






