directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 21:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 19 d'octubre de 2016 19:09 h

L’alumnat vulnerable que fa extraescolars guanya dos mesos i mig de progrés acadèmic

Un estudi considera que aquestes activitats poden ser una eina “clau” per reduir desigualtats educatives

ACN Barcelona.-Participar en determinades activitats extraescolars equival a un guany de dos mesos sobre el progrés acadèmic mitjà de l’alumnat en un curs escolar i de dos mesos i mig en el cas de l’alumnat més vulnerable. Així es determina al recull d’evidència científica que han elaborat Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, i que han presentat aquest dimecres al Palau Robert de Barcelona. Un altre aspecte que s’extreu d’aquesta evidència és que l’alumnat que participa en activitats extracurriculars millora els resultats escolars, especialment en matemàtiques i lectura, mostra una major motivació i predisposició a l’aprenentatge i incrementa les expectatives formatives per a l’educació post-obligatòria, en comparació amb aquells que no hi participen.

Un altre aspecte que s’ha detectat, tot i que en menor mesura, és que les activitats extraescolars produeixen un increment en habilitats psicosocials com ara l’autoestima o la identitat i redueixen comportaments de risc com el consum de drogues o d’alcohol.D’altra banda, al recull es destaca el fet que l’assistència a activitats esportives o d’aprenentatges formals ajuda a reduir l’abandonament escolar.És per això que s’especifica que les activitats extraescolars beneficien “en major mesura” l’alumnat de baix rendiment i l’alumnat de perfil socioeconòmic baix.També s’indica que milloren els resultats tant de l’alumnat de primària com de secundària. A primària, assenyala el recull, es produeix un major efecte sobre el seu rendiment escolar i a la secundària un major efecte en les habilitats socials i actituds vers l’aprenentatge.A l’altre cantó de la balança, els responsables del recull alerten que les activitats extraescolars han esdevingut “un espai de reproducció de desigualtats socials”, atès que la capacitat econòmica de la família marca la barrera per accedir-hi. Sobre l’oferta, l’informe indica que és “molt heterogènia”, amb una gran diversitat de proveïdors i qualitat dels serveis, fet que provoca una variabilitat d’impacte en els aprenentatges “important”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.