directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 20 d'octubre de 2016 15:32 h

El jutge del Castor ordena que un únic advocat defensi les dues acusacions particulars del cas

El magistrat decideix que sigui el lletrat de la primera afectada que es va personar en la causa qui representi les acusacions

ACN Vinaròs.-El jutge d'Instrucció número 4 de Vinaròs (Castelló), que investiga les presumptes irregularitats en la tramitació de la concessió del projecte d'emmagatzematge de gas Castor, ha ordenat que les dues acusacions particulars personades en la causa actuïn "sota una mateixa direcció lletrada". El magistrat va acceptar, el novembre de 2015, que una diversos particulars es personessin en el cas Castor però ja els va demanar en aquell moment que designessin un sol advocat i un sol procurador. Davant la falta d'entesa, i expirat el termini per donar una resolució, el jutge ha determinat que sigui l'advocat de la veïna d'Alcanar qui representi les dues acusacions. El magistrat del cas Castor argumenta que la clienta de l'advocat escollit va ser la primera en personar-se en el procediment. El jutge vol evitar que la falta d'acord entre les acusacions particulars dilati el procediment.

El jutge del cas Castor va ordenar, el novembre de 2015, que les dues acusacions particulars tinguessin una única representació lletrada. Les parts van recórrer a l'Audiència Provincial de Castelló la qual va estimar parcialment la petició i va acordar que fossin les parts afectades qui designessin una única defensa, un advocat i un procurador. La decisió la pres el jutge instructor perquè s'ha acabat el termini de deu dies que va donar l'Audiència de Castelló a les acusacions. En l'auto, el magistrat assenyala que l'ordre d'actuació de les acusacions sota la mateixa representació es dóna des d'un "criteri objectiu i estrictament temporal", d'acord amb l'article 113 de la llei d'Enjudiciament Criminal i per evitar "dilacions indegudes" i "garantir el dret dels afectats".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.