directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 12:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 21 d'octubre de 2016 14:08 h

C's demana que el comissionat de Programes de Memòria de Barcelona plegui per la "provocació" del Born

Mejías acusa Colau d'utilitzar els espais de la memòria per "enfrontar i dividir" per una qüestió "partidista"

ACN Barcelona.-La líder de C's a l'Ajuntament de Barcelona, Carina Mejías, ha demanat també aquest divendres que el comissionat de Programes de Memòria de Barcelona plegui per la "provocació" que ha suposat instal·lar dues estàtues franquistes a l'esplanada del Born. Mejías ha acusat el govern d'Ada Colau "d'utilitzar la memòria per enfrontar i per dividir en lloc de per cohesionar la societat". Al seu parer, s'ha actuat de manera "partidista", generant un "conflicte inadequat" entre els que volen convertir el Born en espai de memòria del 1714 i els que volen que ho sigui de la Guerra Civil. "A totes les ciutats del món hi ha espais de memòria però es plantegen amb sentit i sensibilitat", ha remarcat.

Mejías ha assegurat que C's no està en contra dels espais de memòria, però considera que han de servir "per cohesionar la societat", i han de tenir fins "pedagògics i educatius". "Qui va plantejar aquesta exposició amb una intencionalitat provocadora i una intencionalitat d'enfrontament hauria de fer una profunda reflexió, hauria d'entendre que ha estat un fracàs i hauria de plantejar-se si continua en el seu càrrec", ha dit sobre el comissari, Ricard Vinyes. Ha afegit que "no és la primera vegada que el comissionat pren decisions de manera unilateral i impositiva", sense tenir en compte que a l'Ajuntament hi ha molta pluralitat ideològica.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.