directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 09:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Llobregat doble fletxa Divendres, 21 d'octubre de 2016 21:31 h

Jesús Lana guanya el 18è Premi El lector de l'Odissea amb la novel·la 'La germana gran'

L'autor ha rebut els 10.000 euros de premi i l'obra es publicarà la primavera del 2017

ACN Vilafranca del Penedès.-L'escriptor Jesús Lana ha guanyat el 18è Premi El lector de l'Odissea amb la novel·la 'La Germana gran'. El guardó s'ha lliurat aquest divendres al vespre a l'Auditori Municipal de Vilafranca del Penedès. L'autor ha rebut els 10.000 euros amb que està dotat el premi i veurà publicada la seva obra a l'editorial RBA-La Magrana la primavera de 2017. 'La germana gran' narra la història d'una jove turista que visita Barcelona per buscar les arrels familiars, perquè la seva àvia era catalana.

'La germana gran' s'ha imposat als altres 33 originals que s'havien presentat al premi d'aquest any. Durant l'estiu aquestes obres s'han sotmès a dues fases de lectura i selecció per part del jurat. A la final hi van arribar dues obres, de les que el jurat n'ha seleccionat la guanyadora.El jurat final ha estat integrat pels lectors i membres del 'Consell de 100+ Lectors' Carme Torras, Àngela Vidal, Laura Tejada, Jordi Rourera, Jaume C. Pons Alorda, Laia Fàbregas i Ferran Ràfols.L'autorJesús Lana va néixer l'any 1966 a Martorell, on viu actualment. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials i Actuari d'Assegurances per la Universitat de Barcelona, l'any 2012 decideix passar dels números a les lletres i s'inscriu a l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès. A partir d'aquí comença a publicar articles al setmanari martorellenc L'Informador. Més endavant, es converteix també en col·laborador habitual del mitjà digital cultural Catorze i ara ha acabat la seva primera novel·la, 'La germana gran'. 'La germana gran' narra la història d'una jove turista americana que acaba d'aterrar a Barcelona buscant les arrels d'una àvia catalana. Durant la visita pateix el robatori d'un penjoll, una vella relíquia familiar. Sola i perduda a la ciutat, coneix un periodista a l'atur que s'ofereix -més o menys desinteressadament- a ajudar-la en la recerca. De seguida, però, començarà a descobrir-se que ni tot ni tothom és ben bé el que sembla.Tret d'una edició que va quedar deserta, el Premi de Narrativa El Lector de l'Odissea ha premiat fins ara quinze obres literàries, entre les que destaquen 'Un cop morta' de Laura Tejada, 'El temps de cada cosa' de Raquel Ricart, 'La ciutat dels àngels d'Albert Mas-Griera', L'alè del búfal a l'hivern de Neus Canyelles, 'Disseccions' de Jordi de Manuel, 'Olives picants' d'Anna Monreal o 'El cos deshabitat' d'Esperança Camps.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.