directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 02:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 5 de novembre de 2016 14:47 h

L'helicòpter dels Bombers es retira de la zona de l'incendi de la Guingueta per la boira

A la part de terreny que ha pogut revisar no hi quedaven flames ni punts calents

ACN Lleida.-L'helicòpter dels Bombers que revisava la zona de l'incendi de la Gingueta d'Àneu (Pallars Sobirà) s'ha retirat aquest dissabte al migdia a causa de la boira. A la part del terreny on ha pogut arribar no hi havia cap foc actiu ni punts calents, segons fonts del cos. La previsió és que aquest diumenge l'helicòpter es torni a enlairar amb membres del Grup d'Actuacions Forestals (GRAF) per comprovar si les flames també s'han extingit a la zona on aquest dissabte no s'hi ha accedit per les condicions meteorològiques.

Cal recordar que el foc ja es va poder controlar aquest divendres a la tarda. La gran aliada dels bombers ha estat la pluja i l'increment de la humitat a la zona, que ha permès aturar l'avançament de les flames després de set dies. L'incendi va començar dissabte passat a la tarda causat per un llamp que va encendre una vegetació d'alta muntanya molt seca. Finalment s'han cremat 567 hectàrees, de les quals un centenar estan incloses al Parc Natural de l'Alt Pirineu. Dilluns vinent hi ha convocada una roda de premsa per explicar precisament l'afectació al patrimoni natural del parc. De la superfície cremada la major part és matoll, 328 hectàrees, mentre que la resta són pastures, boscos i terrenys improductius.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.