Domènech veuria "estrany" fixar ara una aliança amb el PSC i situa el debat en la construcció del nou espai
El cap de llista d'En Comú Podem s'obre a assumir el "lideratge" dels comuns però defensa "cares noves" tant internament com de cara unes eleccions
ACN Barcelona.-El portaveu d'En Comú Podem, Xavier Domènech, creu que seria "estrany" fixar ja una aliança preelectoral d'esquerres amb partits com el PSC tenint en compte que els comuns se centren ara en crear un nou espai. Després que el PSC aprovés en congrés aquest cap de setmana una ponència política que aposta per assolir una "aliança catalana de progrés", Domènech ha apuntat en una entrevista aquest dilluns a Catalunya Ràdio que aquesta hipòtesi és "massa avançada en el temps". "Si volem un nou espai polític i el primer que fem és una aliança, em semblaria estrany", ha insistit. A més, s'ha mostrat "disposat" a assumir, si així li demanen, "el lideratge" dels comuns a partir de l'any que ve. "Ara faig un procés d'acompanyament en la construcció del nou espai i es pot encarar en assumpció de responsabilitats. Però és bo que apareixien noves cares" per expressar "pluralitat" en el lideratge i recollir sensibilitats internes.
El cap de files dels comuns a Madrid ha assegurat que fixar aliances preelectorals no és el debat que viuen ara els comuns, sinó que precisament treballen per néixer com a força política i deixar enrere les marques electorals que els han servit fins ara: CSQP i ECP. En aquest sentit, no veu clar establir ja en aliança "abans de provar-ho", ni tampoc 'a posteriori' d'unes eventuals eleccions: "És un debat avançat en el temps". Veuria "estrany" que ja s'ideessin aliances, fronts d'esquerres o tripartits "amb el PSC o amb qualsevol altra força" per a un partit que formalment encara ha de néixer.En clau interna, i en una entrevista a Catalunya Ràdio, Domènech s'ha mostrat "en disposició" d'assumir el què li demanin els comuns un cop construït el nou espai: "Si és una qüestió de lideratge, el puc assumir. Ara faig un procés d'acompanyament en la construcció del nou espai, es pot encarnar en assumpció de responsabilitat. Però és bo que apareguin noves cares", tant en aquest procés intern com de cara a encapçalar futures llistes electorals. "En la mesura que expressem pluralitat en el lideratge, representem millor la pluralitat de la gent", ha reblat. D'altra banda, Domènech ha reiterat l'aposta dels comuns pel referèndum –"exercici real de sobirania de Catalunya"- i ha afegit que per ells la clau és en si serà "efectiu no", més que no acordat amb l'Estat. En aquest sentit, s'ha queixat de vincular "la solució sobre la capacitat de decidir Catalunya amb l'actitud dels diferents espais" i per això ha avisat que s'està "governabilitzant" en debat sobiranista "en accés": "que la sort o la dissort de Catalunya està vinculada a la sort o dissort d'un president, d'uns pressupostos o d'una qüestió de confiança".






