Margallo rebutja la judicialització de la política perquè porta a un “xoc de trens”
L’exministre d’exteriors creu que s’ha de ser “molt flexible” amb Catalunya respecte infraestructures, llengua i finançament
ACN Barcelona.-L’exministre d’afers exteriors, José Manuel García-Margallo, ha criticat que el govern espanyol recorri constantment als tribunals pel procés català. “La via d’aplicar la norma i portar totes les qüestions als tribunals és judicialitzar la política i això ens porta a un xoc de trens”, ha opinat en declaracions a la Cadena Ser. Margallo no ha amagat les seves discrepàncies amb la vicepresidenta de l’executiu, Soraya Sáenz de Santamaría, sobre el que ha de ser Espanya i com resoldre el conflicte amb Catalunya. L’exministre aposta perquè el govern espanyol sigui “molt flexible” amb les qüestions que han produït l’increment de l’independentisme: la inversió en infraestructures, la llengua i cultura, i el sistema de finançament.
Margallo ha marcat distàncies amb la política del govern de Rajoy del qual ha format part com a ministre d’exteriors. I ha admès que té una “visió diferent” del que ha de ser Espanya que Sáenz de Santamaría i el grup que lidera la vicepresidenta. Margallo ha defensat que hi hagi una actitud molt ferma amb Catalunya respecte la unitat d’Espanya, però creu que es necessita una actitud “molt flexible” respecte les inversions, les senyes d’identitat i el finançament.En aquest sentit, ha explicat que ell defensava en la passada legislatura que s’havia de modificar el finançament però que el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, considerava que “no era la mesura més adequada en aquells moments”. També ha assenyalat “l’antiga CiU” com la màxima responsable de l’actual situació. L’exministre ha afegit que el conflicte entre Espanya i Catalunya és el “primer problema” i ha afirmat que s’ha anat aguditzant amb el temps perquè ara hi ha més independentistes que fa quatre anys. Segons Margallo, la resposta ha de ser una “reacció més que jurídica” per evitar l’enfrontament i mantenir els ponts de diàleg.






