directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 21:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 15 de novembre de 2016 12:47 h

ERC demana l’exhumació de les restes del dictador Franco del Valle de los Caídos

En una proposició de llei, la formació republicana demana que no es destinin més recursos públics al monument

ACN Madrid.-ERC ha presentant una proposició de llei per demanar que s’exhumin les restes del dictador Francisco Franco en compliment a les recomanacions de la comissió d’experts sobre el futur del Valle de los Caídos, que es van presentar el 2011. Entre d’altres mesures, també s’aconsellava l’exhumació de José Antonio Primo de Rivera per incloure-les en el columbari amb la resta de víctimes, sempre i quan la família no decidís una altra ubicació. El grup republicà també sol·licita que no es destini cap subvenció o recurs públics al Valle de los Caídos ni a cap organització que hi estigui vinculada mentre no sigui per col·laborar en el compliment de les recomanacions de la comissió d’experts.

“Si fos per ERC, aquesta espècie de mausoleu en honor al feixisme –pagat i mantingut per tots- seria enderrocat”, ha assegurat el portaveu adjunt d’ERC al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, que és qui signa la proposició de llei, que ha afirmat que l’únic que demana “és que es respecti allò que va dictaminar l’informe dels experts en l’època Zapatero”. En el document, es proposava que el mausoleu es convertís en un monument en honor a les víctimes i que es doni l’oportunitat als familiars de recuperar les restes.En el text de la proposició s’afegeix que el monument del Valle de los Caídos es va construir amb “la suor i sang de milers de presos, que van patir treballs forçats en qualitat d’esclaus per tenir ideologies o tendències sexuals que el règim franquista considerava condemnables”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.