directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 09:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Tarragonès doble fletxa Dimecres, 16 de novembre de 2016 12:35 h

La regidora socialista de Tarragona Begoña Floria, investigada pel cas Inipro

El jutge també torna a citar com a investigat a l’excap de gabinet de l’alcalde, Gustavo Cuadrado

ACN Tarragona.-El titular del jutjat d’instrucció número 1 de Tarragona ha citat a declarar en qualitat d’investigada a l’actual sisena tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tarragona, Begoña Floria (PSC) en la peça separada número 1 del cas Inipro. El jutge també ha citat novament com a investigat a l’excap de gabinet de l’alcalde Ballesteros, Gustavo Cuadrado, que ja ho estava en la peça principal del cas, en què s’investiga la presumpta contractació irregular d’aquesta empresa per part de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS). Tots dos estan citats a declarar el 17 de gener pels presumptes delictes de malversació, tràfic d’influències, prevaricació i alteració de preus de subhastes públiques, segons la interlocutòria dictada aquest dimarts. La peça separada, de la qual s’ha aixecat el secret de sumari, es basa en la informació emmagatzemada en un disc dur que un treballador municipal va lliurar al jutjat.

Segons el jutge, els correus electrònics intervinguts confirmen la contractació per part d’Inipro d’afiliats o simpatitzants del PSC per realitzar activitats en benefici del partit, com ara “donar suport a les xarxes socials a l’alcalde Ballesteros” mitjançant la creació d’un grup que els mateixos implicats van definir com “PSC ciberactivistes Ballesteros”. L'alcalde també està investigat en la peça principal del cas. Davant d'aquests nous indicis, el jutge ha acordat citar al PSC com a partícip a títol lucratiu, determinant l’abast de la seva responsabilitat econòmica en 337.168,97 euros, els diners pagats a Inipro entre els anys 2010 i 2012 amb recursos municipals.L’equip de govern manifesta la seva “confiança i col·laboració total amb la justícia”.En un comunicat, el consistori ha informat que Floria ha rebut la citació aquest dimecres al matí al seu despatx de l’Ajuntament de Tarragona. L’equip de govern –format per PSC, PP i Unió- manifesta la seva “confiança i col·laboració total amb la justícia”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.