directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 04:12 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 2 de gener de 2017 18:36 h

El TS resol que l’església evangèlica no resulta vulnerada per no tenir casella específica al formulari de l’IRPF

Indica que l’església catòlica en té pels acords de l’Estat amb la Santa Seu del 1979, i que l’evangèlica hauria de tenir un conveni similar

ACN Madrid.-La Sala III del Tribunal Suprem ha establert que la negativa d’Hisenda a disposar una casella a la declaració de l’IRPF perquè els contribuents puguin destinar el 0,7% de la quota íntegra a l’església evangèlica o protestant no vulnera drets fonamentals d’aquesta església. El tribunal ha rebutjat el recurs que va presentar la Federació d’Entitats Religioses Evangèliques d’Espanya (Ferede) contra la sentència de l’Audiència Nacional que, alhora, desestimava la petició d’aquesta església de tenir casella pròpia al formulari de la declaració de la renda, com si té l’església catòlica.

La Ferede havia demanat a Hisenda aquesta casella, però l’estament del govern espanyol havia contestat que si l’església catòlica en té és pels acords amb la Santa Seu del 1979 i que, sense un conveni similar, no era possible accedir a la petició.L’Audiència Nacional va coincidir amb aquest criteri i va determinar que una sol·licitud com la de la Ferede requeriria d’un conveni amb l’Estat i que l’Administració no podia accedir-hi de manera unilateral.Per al Suprem, la sentència de l’Audiència Nacional i la resposta del Ministeri d’Hisenda han estat respectuoses i coherents i suficientment fonamentades en Dret, és a dir, que oferien les raons per les quals no calia atendre la petició de la Ferede.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.