directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 15:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 9 de gener de 2017 18:41 h

La Generalitat demana a Foment que faci “realitat” els accessos ferroviaris al Port, més enllà de pressupostar-los

Font recorda els retards històrics que ha patit aquesta infraestructura dotada d’una inversió de 150 milions d’euros

ACN Barcelona.-El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha celebrat que el ministeri de Foment hagi previst invertir 150 milions d’euros en l’execució dels accessos ferroviaris al Port de Barcelona, però ha reclamat a l’Estat que aquest cop faci “realitat” aquesta infraestructura. En declaracions a l’ACN aquest dilluns a la tarda, Font ha recordat que aquest projecte acumula retards històrics, ja que inicialment estava previst que s’executés el 2008, i que la infraestructura ja ha aparegut als pressupostos generals de l’Estat amb anterioritat, però sense que s’hagi materialitzat finalment.

Font ha recordat que l’execució dels accessos ferroviaris definitius al Port de Barcelona estava prevista per l’any 2008 i que fins el 2013 no es va signar el conveni entre l’Estat i la Generalitat pel qual el Govern cedia de manera gratuïta la traça dels FGC “perquè l’obra tingués un cost de 150 milions d’euros en comptes dels 300 milions” previstos inicialment. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha recordat que el Port de Barcelona es fa comprometre a assumir la meitat del cost d’uns accessos ferroviaris que són responsabilitat d’ADIF, un fet que no s’havia donat mai en cap altre port de l’Estat. Font ha recordat que finalment el 2016 es van signar els convenis Estat-Generalitat per desbloquejar l’obra“Aquesta obra ja ha estat als pressupostos generals de l’Estat en altres ocasions. Els pressupostos mostren la voluntat política, però la realitat es mostra quan l’obra es comença a executar. Serà llavors quan veurem que s’executa l’obra després de retards i retards, no només amb la Generalitat, sinó amb empreses com Hutchison”, que va invertir 500 milions d’euros en la construcció de la terminal BEST i que també espera l’execució dels accessos ferroviaris definitius al Port.El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha presentat aquest dilluns un pla d’inversió de 1.418 milions d’euros als ports de l’Estat fins al 2021 que preveu els 149,8 milions per al nou accés ferroviari sud al Port de Barcelona. Aquests prop de 150 milions d’euros aniran a càrrec d’Adif (77,2 milions) i de la l’Autoritat Portuària de la capital catalana que assumirà la resta (72,6), com detalla l’informe que ha donat a conèixer el propi ministre de Foment. La inversió total prevista als ports estatals per part del ministeri de cara al 2017 serà de 813 milions d’euros, el doble que la del 2016 que va ser de 413 milions.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.