directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 17:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 14 de gener de 2017 15:35 h

El comitè federal del PSOE aprova que el congrés sigui el 17 i 18 de juny i les primàries al maig

La proposta ha obtingut només cinc vots en contra

ACN Madrid.-El comitè federal del PSOE ha aprovat aquest dissabte que el congrés del partit sigui el proper 17 i 18 de juny i que les primàries per escollir el nou secretari general socialista se celebrin al maig. Aquesta és la proposta que ha plantejat la gestora després d'acordar-la per unanimitat a primera hora del matí. El calendari proposat per Javier Fernández s'ha votat durant el comitè federal i s'ha aprovat només amb cinc vots en contra. El socialista José Antonio Pérez Tapias ha presentat una proposta de calendari alternatiu perquè tot el procés fos abans, com defensaven alguns militants.

Segons consta en la resolució que ha sortit del comitè federal d'aquest dissabte, la tasca del PSOE en els propers mesos passarà per continuar amb "l'oposició útil" al Congrés, preparar el proper conclau del mes de juny i el govern de les comunitats i els ajuntaments socialistes.El text posa de manifest el "paper central" que el PSOE està ocupant al Congrés, ja que "qualsevol decisió important necessita" de la participació dels socialistes. Reivindica, així, que s'han aprovat mesures per corregir "algunes de les injustícies del model que la dreta" va imposar "a l'empara de la crisi". "El desbloqueig de la legislatura ha obert una etapa nova per als socialistes. Estem determinats a guanyar de nou la confiança de la majoria social amb la iniciativa política i amb una acció eficaç al servei de les nostres idees i de l'interès de la societat", assegura la resolució.Pel que fa a Catalunya, remarca que el PSOE està "totalment compromès amb la tasca de trobar una solució al conflicte", i ho fa amb dos instruments "irrenunciables": el diàleg i el respecte a la llei. Els socialistes reivindiquen el camí marcat en la Declaració de Granada, que permet que tots els pobles d'Espanya "s'hi sentin còmodes i reconeguts".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.