directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 02:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimarts, 31 de gener de 2017 13:52 h

L'avió del Tibidabo marxa del parc d'atraccions durant tres mesos

L'atracció més emblemàtica s'ha desmuntat per poder ser rehabilitada

ACN Barcelona.-Cap a les 12 del migdia d'aquest dimarts, l'avió de Tibidabo ha deixat d'estar unit a l'estructura que els dies en funcionament, el fan girar ple de passatgers. Un equip d'operaris s'ha encarregat de despenjar-lo, la primera vegada des que es va instal·lar, per poder-lo desmuntar i traslladar a un taller perquè sigui rehabilitat. Conservant l'essència que l'ha convertit una emblema del parc d'atraccions, se li canviarà el fusellatge, és a dir, la ''pell de recobriment'' i es canviaran els materials, la fusta, la xapa i la fibra de vidre, per una xapa d'alumini de 3 mil·límetres. Ho ha explicat el cap de manteniment del parc, Joan Manel Esquius, que ha assegurat que de al mes de maig ja estarà llest.

És la primera vegada, en 88 anys, que es despenja i desmunta l'avió que tal com ha destacat el segon tinent d'alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha estat l'aparell que ha permès pujar a l'avió a milers de famílies barcelonines. L'avió recrea el primer pont aeri, el vol Barcelona-Madrid, que es va fer el 1928. Els operaris calculen que fins les quatre de la tarda, aproximadament, es faran les tasques de desmuntatge i després, amb un tràiler es transportarà a la nau on es farà la rehabilitació. És la intervenció més important que se li fa des que va ser col·locada.La renovació d'aquesta atracció serà una de les novetats de la temporada de primavera estiu i per aquest motiu, es calcula que ja estarà llest al mes de maig vinent.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.