directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 18:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 9 de febrer de 2017 18:33 h

Ticó avança que FGC ja treballa en els plans per operar el tren llançadora a l’aeroport del Prat

El president de Ferrocarrils apunta que s’inclourà pressupost per comprar els trens al contracte programa amb la Generalitat 2017-2021

ACN Barcelona.-El president de FGC, Enric Ticó, ha avançat que la companyia ferroviària ja treballa en els plans per operar el servei del tren llançadora que ha d’unir l’aeroport de Barcelona-El Prat amb el centre de la capital catalana. Concretament, l’operadora preveu incloure el pressupost necessari per comprar els trens que han de servir de llançadora a l’aeroport en el futur contracte programa FGC-Generalitat per al període 2017-2021. Ticó ha respost així a l’anunci de dissabte del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que va anunciar que el Govern triarà FGC i no Renfe per operar aquesta infraestructura. En un dinar amb periodistes aquest dijous, el president de FGC ha afirmat que es tracta d’un “repte il·lusionant” i ha recordat els “nivells d’eficiència elevats” que registra l’operadora en les seves línies ferroviàries.

Ticó ha aprofitat la trobada per repassar les dades de FGC durant el 2016, en què ha transportat 81,4 milions de viatgers en les seves línies metropolitanes amb una puntualitat del 99,2% (mesurada en retards superiors als tres minuts). Igualment, Ferrocarrils ha transportat 1,9 milions de viatgers a les línies de turisme i muntanya. Pel que fa a les mercaderies (fonamentalment de SEAT i ICL-Iberpotash), FGC va transportar 604,1 milions de tones el 2016, incloent els 106.993 vehicles que es van operar al Port de Barcelona. El president de FGC ha celebrat que els indicadors de qualitat i satisfacció dels clients de la companyia es mantenen a l’alça, però ha apuntat que l’índex de cobertura (cash-flow) es va reduir durant el 2016 per la congelació tarifària i l’entrada en funcionament de l’ampliació de Terrassa. Ticó ha ofert altres dades com els indicadors de frau, que es mantenen en un 0,017%, en la mateixa línia dels darrers anys, especialment des que es van instal·lar els mètodes de validació a la sortida de les estacions.Segons Ticó, els principals reptes de FGC aquest 2017 són la posada en marxa de l’ampliació de la xarxa a Sabadell, l’ampliació de l’andana de Provença, l’impuls del projecte de la línia 8 entre Espanya i Gràcia i la renovació del túnel ferroviari de Vallvidrera, que ja s’ha iniciat i ha d’estar enllestida a finals d’any, amb un pressupost de 4,5 milions d’euros. En aquesta darrera obra no es preveu alterar el servei excepte en casos excepcionals, ja que els treballs es realitzaran de nit, quan s’atura el servei de Ferrocarrils.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.